13 January 2017, 23:23
Terwijl ik nog steeds nadenk over welke kop ik zal gaan gebruiken en bezig ben om alle benodigde onderdelen voor de motor te regelen, moeten er natuurlijk meer zaken aan de auto veranderd worden. Er moet bijvoorbeeld een elektrische brandstofpomp ingebouwd worden. Een tankvlotter met intank-pomp van een late 240 met injectie had ik al liggen, had al begrepen dat deze in de huidige tank zou moeten passen. Verder heb ik dus een tweede pomp nodig voor onder de auto. Ik kan aan een brandstofpomp van een 740 komen, de vraag is natuurlijk, je voelt 'm al aankomen, of die hetzelfde is/passend is/passend te maken is voor een 240.
Verder komt er ook een ander stuurhuis in de auto, er zat wat speling op de binnenste stuurkogels en had al een tijdje geleden een complete set stuurbekrachtiging gevonden. Die had ik er al wat eerder in willen bouwen, maar de pomp van de stuurbekrachtiging en de LPG-verdamper zaten elkaar in de weg. Daarom had ik het nog maar even gelaten zoals het was. Maar de verdamper mag er nu dus uit, omdat bij de nieuwe motor ook een compleet LPG-injectiesysteem zit.
Verder komt er ook een ander stuurhuis in de auto, er zat wat speling op de binnenste stuurkogels en had al een tijdje geleden een complete set stuurbekrachtiging gevonden. Die had ik er al wat eerder in willen bouwen, maar de pomp van de stuurbekrachtiging en de LPG-verdamper zaten elkaar in de weg. Daarom had ik het nog maar even gelaten zoals het was. Maar de verdamper mag er nu dus uit, omdat bij de nieuwe motor ook een compleet LPG-injectiesysteem zit.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997