11 January 2017, 20:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 January 2017, 21:07 door Dopski.)
Die achtpolige pin onder de motor kap heeft niets te maken met je kabelboom van je LH2.4.
Die stekker is van/voor je motorkabelboom, voor de startmotor dynamo ontsteking etc etc, die moet uiteraard wel aangesloten zijn. De draden die hierin zitten hebben volgens mij geen bemoeienis met de ECU's.
De kabelboom die je nodig hebt heeft de grote connectoren met kap die jij hier op de foto hierboven laat zien. Die gaan naar ECU's (ontsteking en brandstof). Het andere eind is inderdaad een 8polig (oude versie) of 11polige stekker. Daarmaast zit er natuurlijk een stekker voor het brandstofpomprelais aan (zie je op de foto ook zitten). De stekker die jij laat zien komt me niet bekend voor, maar ik zou de kabelboom sowieso doormeten of de kabels goed zijn en naar de juiste pin gaan van de ECU. Hier zijn hele handige PDF's voor.
Je LH2.4 kabelboom zit aan de kant van de "8-of-11-polige stekker" op de accu (via een dikke zekering) en op een aantal pinnen in je zekeringkastje. Daarnaast gaan er natuurlijk een paar naar de Lambdasonde enzo.
Misschien komen de kleuren en pinnen voor de ECU gewoon overeen. Aangezien ik ook niet zo'n stekker had, ik had immers net als jij een non LH2.4 auto, ben ik op zoek gegaan naar een contrastekker. Die kon ik nergens vinden dus heb uiteindelijk een universele stekker gekocht en daar netjes een kabelboompje van gemaakt die aansluit op de "voormalige 11?pologe stekker en op de verschillende aansluitpunten in de auto.
Ik heb nu ff de info niet bij de hand, maar volgens mij heb ik het in mijn topic uitgetypt en ook wat foto's erbij.
http://volvolvo.nl/thread-2700-page-64.html
Die stekker is van/voor je motorkabelboom, voor de startmotor dynamo ontsteking etc etc, die moet uiteraard wel aangesloten zijn. De draden die hierin zitten hebben volgens mij geen bemoeienis met de ECU's.
De kabelboom die je nodig hebt heeft de grote connectoren met kap die jij hier op de foto hierboven laat zien. Die gaan naar ECU's (ontsteking en brandstof). Het andere eind is inderdaad een 8polig (oude versie) of 11polige stekker. Daarmaast zit er natuurlijk een stekker voor het brandstofpomprelais aan (zie je op de foto ook zitten). De stekker die jij laat zien komt me niet bekend voor, maar ik zou de kabelboom sowieso doormeten of de kabels goed zijn en naar de juiste pin gaan van de ECU. Hier zijn hele handige PDF's voor.
Je LH2.4 kabelboom zit aan de kant van de "8-of-11-polige stekker" op de accu (via een dikke zekering) en op een aantal pinnen in je zekeringkastje. Daarnaast gaan er natuurlijk een paar naar de Lambdasonde enzo.
Misschien komen de kleuren en pinnen voor de ECU gewoon overeen. Aangezien ik ook niet zo'n stekker had, ik had immers net als jij een non LH2.4 auto, ben ik op zoek gegaan naar een contrastekker. Die kon ik nergens vinden dus heb uiteindelijk een universele stekker gekocht en daar netjes een kabelboompje van gemaakt die aansluit op de "voormalige 11?pologe stekker en op de verschillende aansluitpunten in de auto.
Ik heb nu ff de info niet bij de hand, maar volgens mij heb ik het in mijn topic uitgetypt en ook wat foto's erbij.
http://volvolvo.nl/thread-2700-page-64.html