Beste allemaal
Na al die drukke dagen maar weer eens reageren, en bedankt voor de tips.
Marc
De stoel steunen zijn nog prima, de bodem zit nog vast aan de buitendorpen maar het is wel roestig en heeft wat klaine gaatjes, de buitendorpen zelf is oke, de lasrand er onder is wat minder maar nog wel stevig maar een nieuwe rand daar op is minder werk.
Ik heb speciale freesjes foor de puntlassen en denk dat ik daarmee maar de balk losfrees, het is dan zoveel gemakkelijker.
De bestuurderskant is gelast door de oude eigenaar, maar gewoon plaat over roest en water kan niet meer weg dus dat moet ook
over, de trick met karton ken ik, dat werkt heel erg goed, het metaal bewerken is heel leuk werk, het is als kunst vind en bevredigend.
Tip voor lassen op oud plaatwerk is deze draad, speciaal voor roestig en vervuild plaatwerk.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
en deze lasdraad, beter uitgelegt
http://www.hatek.nl/_clientfiles/pdf/VIRT-35-1030.pdf
vrg kees
Na al die drukke dagen maar weer eens reageren, en bedankt voor de tips.
Marc
De stoel steunen zijn nog prima, de bodem zit nog vast aan de buitendorpen maar het is wel roestig en heeft wat klaine gaatjes, de buitendorpen zelf is oke, de lasrand er onder is wat minder maar nog wel stevig maar een nieuwe rand daar op is minder werk.
Ik heb speciale freesjes foor de puntlassen en denk dat ik daarmee maar de balk losfrees, het is dan zoveel gemakkelijker.
De bestuurderskant is gelast door de oude eigenaar, maar gewoon plaat over roest en water kan niet meer weg dus dat moet ook
over, de trick met karton ken ik, dat werkt heel erg goed, het metaal bewerken is heel leuk werk, het is als kunst vind en bevredigend.
Tip voor lassen op oud plaatwerk is deze draad, speciaal voor roestig en vervuild plaatwerk.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
en deze lasdraad, beter uitgelegt
http://www.hatek.nl/_clientfiles/pdf/VIRT-35-1030.pdf
vrg kees

