Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km
Ongetwijfeld bedoel je de banjobouten van het filter en de moer van dit pijpje:

[Afbeelding: ehu1WTh.jpg?1]

Dit is degene die ik onder mijn 245 vandaan gehaald heb, en ik had die destijds geknikt bij het vervangen van het benzinefilter (nog te zien onder "5191") en had daarom nu voor de zekerheid maar een nieuwe meebesteld. Dat was maar goed ook want de moer rechts moet rond kunnen draaien, maar is helemaal vastgeroest. E.e.a. heb ik in een bankschroef met enig aandringen met een hamer los gekregen.

Bij het vervangen van alleen het filter hoef je gelukkig alleen de banjobouten van het filter los zien te krijgen, en gezien het feit dat er bij de schroefdraad geen water kan komen moet je toch enige kans van slagen hebben. Wellicht kun je wat voorwerk doen door WD40 geruime tijd in te laten werken.

Als je een nieuw pijpje nodig hebt, dan kun je die, i.v.m. de prijs, het best in Duitsland bestellen. Die tip kreeg ik hier van Ticcie.
Als de beugels e.d. ook helemaal verroest zijn kun je het geheel ook als setje krijgen met dit pijpje erbij.

Succes!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord

Berichten in dit topic
Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km - door jehannes - 2 January 2017, 13:09
RE: Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km - door Grey240Polar - 3 January 2017, 20:28

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)