21 December 2016, 19:33
voor de makkelijke roestplekjes:
Maak ik eerst altijd alles om het roest gat/plek schoon met een lammellen schijfje op de haakse slijper. zodat je kunt zien waar het onaangetaste staal is.
dan al het slechte eruit slijpen. en een kartonnetje op maat maken die er netjes in valt. die als mal gebruiken voor een van staal. die las ik er dan in, dan de lassen netjes wegslijpen en het blanke staal goed behandelen met vanalles en nog wat. (slechte ervaring met spuitbus primer) ik gebruik nu 2k menie en die kwast ik er op. soms wel een paar keer er over heen, dan weer netjes schuren en afwerken met een spuitbusje in kleur (als het zichtwerk is)
de auto van de grond krijgen doe ik met dikke vierkante blokken hout. (ik zoek nog een brug
) maar ik ben nog jong dus 100 x op een dag onder de auto kruipen dat kan ik nog verduren. wel vervelend met lasspetters als je onder de auto ligt. maar als het staal goed schoon is dan heb je bijna geen spetters.
voor de moeilijke hoekjes moet je creatief zijn. het erin lassen is het makkelijke werk. het stukje staal in de goede vorm krijgen zit tijd in. maar doorzettingsvermogen helpt.
dat met die steun voor de stoel heb ik geen tip voor helaas.
Maak ik eerst altijd alles om het roest gat/plek schoon met een lammellen schijfje op de haakse slijper. zodat je kunt zien waar het onaangetaste staal is.
dan al het slechte eruit slijpen. en een kartonnetje op maat maken die er netjes in valt. die als mal gebruiken voor een van staal. die las ik er dan in, dan de lassen netjes wegslijpen en het blanke staal goed behandelen met vanalles en nog wat. (slechte ervaring met spuitbus primer) ik gebruik nu 2k menie en die kwast ik er op. soms wel een paar keer er over heen, dan weer netjes schuren en afwerken met een spuitbusje in kleur (als het zichtwerk is)
de auto van de grond krijgen doe ik met dikke vierkante blokken hout. (ik zoek nog een brug
) maar ik ben nog jong dus 100 x op een dag onder de auto kruipen dat kan ik nog verduren. wel vervelend met lasspetters als je onder de auto ligt. maar als het staal goed schoon is dan heb je bijna geen spetters. voor de moeilijke hoekjes moet je creatief zijn. het erin lassen is het makkelijke werk. het stukje staal in de goede vorm krijgen zit tijd in. maar doorzettingsvermogen helpt.
dat met die steun voor de stoel heb ik geen tip voor helaas.
Volvo 142 72 2.3turbo daily, Volvo 242 75 project

