30 October 2016, 10:46
Na de vakantie (+4000km) snel naar Jelmar gereden om de uitlaat te laten modificeren want iedere drempel geschraap is voor de langere termijn geen optie. Jelmar heeft zijn TIG/RVS kunsten in real life laten zien en de uitlaat aangepast zodat ie in plaats van een grondspeling van 4 cm nu 11 cm boven de grond hangt. Daarnaast zijn er 8 klemmen verdwenen want de racekat en flexstuk zijn nu vast verbonden met de rest van de uitlaat. Achteraf is de pasvorm van zo'n Simons niet geniaal, wat er hier ook op het forum over 'perfecte pasmaat' geschreven is. Ik had er beter een RVS-op-maat uitlaat van kunnen maken. Dat was zeker goedkoper geweest en dan had ik een 3" ownpipe van rvs erin gehad.
![[Afbeelding: DED46F28-92A5-4A0F-A486-2DC0BF5C3FF5_zps5jqazsom.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/DED46F28-92A5-4A0F-A486-2DC0BF5C3FF5_zps5jqazsom.jpg)
![[Afbeelding: 34543926-221D-46FF-A240-4F29A38CCD0A_zpsyzdejd58.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/34543926-221D-46FF-A240-4F29A38CCD0A_zpsyzdejd58.jpg)
![[Afbeelding: C17314AA-2A77-48DB-A393-9CA2CC2A7B6B_zpso7bva8uh.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/C17314AA-2A77-48DB-A393-9CA2CC2A7B6B_zpso7bva8uh.jpg)
De auto heeft inmiddels nog een 936 gechipte ECU gehad (blabla) en nu moet de auto gewoon even blijven rijden. En rijden doet ie nu al super. Wat een lekker vermogen zo! Ingeschat op 0,4/0,5 bar is zo'n 170 - 180 pk. Hij gaat uiteindelijk wel naar 0,9 bar dus dat moet het vermogen zeker boven de 200 pk brengen. De m47 moet ik nog even sparen dus ietwat rustig aan en dit vermogen is al lekker.
De schade van de botsende buurvrouw (zie grijze ducktape op de uitlaat) + een deuk in de achterklep door de ietwat scharende caravan, (nee je draaicirkel is echt nog best groot met zoân hok erachter) is inmiddels gerepareerd en de baksteen staat er weer fris bij!
Toen:
![[Afbeelding: IMG_9210_zpszwzhu571.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG_9210_zpszwzhu571.jpg)
En inmiddels hersteld, logoâs er maar afgelaten. Je ziet wel dat het Volvo is.
![[Afbeelding: IMG_9248_zpsjncfl2c7.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG_9248_zpsjncfl2c7.jpg)
To do? Altijd met zo'n hobby-auto. Bij de laatste uitlaataanpassing brak een van de bouten op de turbo af... die sluit dus nu niet lekker aan, wellicht daardoor een wat hoog stationair als de motor warm is. En van de nieuwe rubbersetjes van de browntop-injectoren mankeert iets. Hij sluit niet lekker af waardoor ie wat brandstof 'zweet'. Dat zijn nu wel de eerste speerpunten die ik wil fixen.
Tot zover!
![[Afbeelding: DED46F28-92A5-4A0F-A486-2DC0BF5C3FF5_zps5jqazsom.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/DED46F28-92A5-4A0F-A486-2DC0BF5C3FF5_zps5jqazsom.jpg)
![[Afbeelding: 34543926-221D-46FF-A240-4F29A38CCD0A_zpsyzdejd58.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/34543926-221D-46FF-A240-4F29A38CCD0A_zpsyzdejd58.jpg)
![[Afbeelding: C17314AA-2A77-48DB-A393-9CA2CC2A7B6B_zpso7bva8uh.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/C17314AA-2A77-48DB-A393-9CA2CC2A7B6B_zpso7bva8uh.jpg)
De auto heeft inmiddels nog een 936 gechipte ECU gehad (blabla) en nu moet de auto gewoon even blijven rijden. En rijden doet ie nu al super. Wat een lekker vermogen zo! Ingeschat op 0,4/0,5 bar is zo'n 170 - 180 pk. Hij gaat uiteindelijk wel naar 0,9 bar dus dat moet het vermogen zeker boven de 200 pk brengen. De m47 moet ik nog even sparen dus ietwat rustig aan en dit vermogen is al lekker.
De schade van de botsende buurvrouw (zie grijze ducktape op de uitlaat) + een deuk in de achterklep door de ietwat scharende caravan, (nee je draaicirkel is echt nog best groot met zoân hok erachter) is inmiddels gerepareerd en de baksteen staat er weer fris bij!
Toen:
![[Afbeelding: IMG_9210_zpszwzhu571.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG_9210_zpszwzhu571.jpg)
En inmiddels hersteld, logoâs er maar afgelaten. Je ziet wel dat het Volvo is.
![[Afbeelding: IMG_9248_zpsjncfl2c7.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG_9248_zpsjncfl2c7.jpg)
To do? Altijd met zo'n hobby-auto. Bij de laatste uitlaataanpassing brak een van de bouten op de turbo af... die sluit dus nu niet lekker aan, wellicht daardoor een wat hoog stationair als de motor warm is. En van de nieuwe rubbersetjes van de browntop-injectoren mankeert iets. Hij sluit niet lekker af waardoor ie wat brandstof 'zweet'. Dat zijn nu wel de eerste speerpunten die ik wil fixen.
Tot zover!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

