16 October 2016, 22:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 October 2016, 22:54 door Marc1970.)
Ik heb wel eens ergens een dwarsdoorsnede van die ophanging gezien en dat is een vrij dikke klomp rubber om een taps toelopende lagerbehuizing (de veerpoot draait daarin).
Dus het hangt af van de diepte vd scheur of het geheel nog functioneert en voor hoe lang. Mijn 240 heeft daar ook een kier maar eerlijkgezegd niet zo groot als deze.
De druk van de veer is volgens mij de veroorzaker van deze scheuren, of het gewicht vd auto, lastig te zien op die tekeningen (in Haynes staat ie). Voor de APK moet er iets van verbinding zijn in dit soort rubber bussen, zolang het maar niet als los zand in elkaar rondhobbelt is er niks aan de hand.
Dus het hangt af van de diepte vd scheur of het geheel nog functioneert en voor hoe lang. Mijn 240 heeft daar ook een kier maar eerlijkgezegd niet zo groot als deze.
De druk van de veer is volgens mij de veroorzaker van deze scheuren, of het gewicht vd auto, lastig te zien op die tekeningen (in Haynes staat ie). Voor de APK moet er iets van verbinding zijn in dit soort rubber bussen, zolang het maar niet als los zand in elkaar rondhobbelt is er niks aan de hand.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

