12 October 2016, 10:43
Wijnand schreef:Om te voorkomen dat je wielkasten gaan roesten zoals Marc beschrijft zou ik een paar busjes Fluid film bestellen en dan van binnenuit (achter de bekleding van de beide wielkasten) alle holle ruimten vol spuiten. Hetzelfde zou ik ook doen met de holle ruimten in de motorkap (zeker de voorkant waar twee platen metaal bij elkaar komen), de achterklep, portieren en de geventileerde kokers. Fluid film blijft kruipen en komt op plaatsen waar tectyl of Dinitrol niet komt. Ik heb het bij de mijne ook gedaan en was met 6 spuitbussen klaar. De onderzijde laat ik volgend jaar doen.
Als je de auto lang wilt houden kan je overwegen om de hele auto zo'n behandeling te geven. Daarvoor kan je bij Dries Bakkenes in Barneveld terecht. Voor een 240 vraagt hij iets van 650 euro en is 'ie perfect beschermd en voor jaren. Ben je de auto een week kwijt, maar is roest geen zorg meer.
Aan zoiets zat ik wel te denken, ik heb een tijd geleden een volkswagenbus gerestaureerd, daar hebben we dat ook bij gedaan. Wel zo grondig.
Wijnand schreef:Die shadowlines zijn stickers en kan je bij Volvogue bestellen. Ze hebben ze ook voor de C stijl, mocht die ook beschadigd zijn.kijk, daar kan ik wat mee, bedankt. Ga ze meteen bestellen. C stijl ook.
Zijn die bestaande stickers er een beetje redelijk af te krijgen trouwens?

