9 June 2006, 08:56
Heel toevallig ben ik vorig weekend bezig geweest met het inbouwen van Lumenition (via BCCP in Gramsbergen gekocht) electronische ontsteking. mijn 244GL uit 1980 had contactpunten alleen was een ramp wbt starten, met name koude start, en lopen. Het probleem was dat de motor "slecht" trok, niet echt beroerd maar niet mooi in ÃÂÃÂn keer doortrekken bij vlot optrekken, en stationair was ook niet alles. Diverse keren geprobeerd om de contact punten beter af te stellen, aantal mensen bij geweest, meegedacht, maar beter dan redelijk was het niet te krijgen.
Na contact met BCCP gehad te hebben besloten om voor het Lumenition systeem te kiezen, dit werkt met behulp van een fotocel en een lichtstraaltje. (op BCCP.nl staat meer info...) Inbouwen kostte 30 minuten waarna het afstellen in een handomdraai gebeurd was. De auto kende je niet meer terug, starten (ook koude start) lopen, optrekken alles is stukken beter. de motor reageert nu een stuk adequater op het gaspedaal, trekt ook vanuit lage toerentallen vlot door (vondtie eerst nie ech leuk.. :oops: ) etcetc.
Inbouwen werkt meteen pasklaar setje wat op de plaats van de contact punten geschroefd wordt, een rotortje met vier bladen die ónder de bestaande rotor op de as geschoven wordt, een controle module die je ergens onder de motorkap dient te schroeven een een paar verbindingsdraadjes.
Systeem kost plm 340 euro...
groeten Harm alias de Kater
Na contact met BCCP gehad te hebben besloten om voor het Lumenition systeem te kiezen, dit werkt met behulp van een fotocel en een lichtstraaltje. (op BCCP.nl staat meer info...) Inbouwen kostte 30 minuten waarna het afstellen in een handomdraai gebeurd was. De auto kende je niet meer terug, starten (ook koude start) lopen, optrekken alles is stukken beter. de motor reageert nu een stuk adequater op het gaspedaal, trekt ook vanuit lage toerentallen vlot door (vondtie eerst nie ech leuk.. :oops: ) etcetc.
Inbouwen werkt meteen pasklaar setje wat op de plaats van de contact punten geschroefd wordt, een rotortje met vier bladen die ónder de bestaande rotor op de as geschoven wordt, een controle module die je ergens onder de motorkap dient te schroeven een een paar verbindingsdraadjes.
Systeem kost plm 340 euro...
groeten Harm alias de Kater
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
