8 September 2016, 13:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 September 2016, 13:52 door kees58.)
Marc1970 schreef:Dat is een uitgebreid overzicht, volgens mij is de meeste roest 'origineel' en verre van dramatisch. Ja die bodemplaat die zou iets vaster aan de dorpel moeten. De binnendorpel is niet best meer daar kan geen bodem aan hangen.
Het binnenscherm lijkt mij origineel, Volvo gebruikte flinke klodders strijkkit op sommige naden en verfde daar over heen. Bij reparaties zie je bijna altijd dikke zwarte teer, vreemd overlappende plaat, weer roest etc.
Bijna alle plaatwerk van de 140 en ws. ook de 164 is enkel, je kan er bijna altijd bij van binnen en van buiten. Uitzondering is de holle ruimte onder de parafaan, en onder de achterbank zit ook een grote holte. En alle chassisbalken natuurlijk
Reparatiedelen zal je niet gauw vinden voor kleine hoekjes, zijn meest lange delen. Bij euro-autoparts hebben ze alles kijk eens op hun site. Kleine hoekjes maak ik zelf stukjes voor, uit platte plaat.
Hoy Mark.
Hoekje van de paravan is rot, dat is moeilijk, en het voorraam, ziet er goed uit maar toch dat daar ook roest onder zit, dit repareren is meer werk, voor de paravan is misschien solderen een optie, daarmee kan heel mooie reparaties uitvoeren en natuurlijk alleen op niet dragende delen, zoals paravan.
En dan nog de slippende automaat, gezien de manier hoe er aan de wagen gesleuteld is daar schrik je toch wel van, klepspeling van 1.3 mm zelfs, en olie in de motor die volgens mij zowat pek is, moet ook eens kijken of distributie tandwiel wel staal is, want hier zijn veel onzekerheden, ik heb wat roest ook schoongemaakt, maar dit staal is behoorlijk sterk spul, deze wagens zouden eeuwig meegaan als ze goed behandeld zouden worden.
Denk dat ik hem hou en begin, ook omdat deze therapie waarschijnlijk erg goed is voor mijn chronische stress. en dat gezeur van mensen die ie kuis verrot is om maar weinig te kunnen geven ben ik beu eigenlijk, ben er toch wel een beetje verlieft op, en plaatwerken is fijn werk, kunstig kan ik beter zeggen.
O ja de motorkap heeft naast het scharnier een gat, en roest ertussen, scharnier zit nog wel stevig zo te zien, het is ook slecht de rand die in de paravan valt, daar was dacht ik alles rot, maar nadat rubber
weg was en dat zat flink vast, is het niet doorgerot maar gewoon roest, dus even lekker schonmaken en behandelen.
Is 150 euro voor 4 deuren veel? ik heb de deuren met vierkante inwendige klinkjes, die deuren hebben dat ook en eigenaar zegt ze zijn goed, volgens mij is dit goede prijs.
O ja natuurlijk kom je meer tegen, de balk onder de motor door is ingedeukt, ik denk door een nietwetende akp meester daar opgekrikt en die wagens zijn erg zwaar, weet niet of dit erg is, de ophanging zit roest op, wel niet rot maar ziet er niet uit en een stangetje aan een kant is helemaal weggerot, is meer een pen met aan ieder kant een rubber, waarschijnlijk is dit ook bekende zaak. en de bussen van de wielophanging linksboven is er helemaal uit, de man heeft daarmee gewoon gereden, maar rubbers zijn al 42 jaar oud, dus mag wel een keer, ze zijn nog te krijgen, van heel duur tot goedkoper.
vrg kees