6 August 2016, 13:11
RM schreef:Ik heb nog een B230 carburatie motor liggen die voorheen in een 244 automaat heeft gelegen. Hij heeft 2 ton gedraaid. Hij was voor mijn zoon zijn 245 uit 1982 maar we gaan een 940 LPT blok erin leggen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
En de redblocks zijn echte toppers, of je nu een B18 of 20 hebt of een redblock uit een 2-7-9 serie hebt zijn allemaal kilometer vreters mits ze op gepaste tijd onderhoud krijgen. Maar meer computers erop is meer problemen.
Hallo RM,
Ik heb zelf al een paar keer bij een b18/b20 een exact ronde nokkenas gezien en bij heel veel gevallen lekkende keerringen die word veroorzaakt door een te hoge carter druk.
Nu zijn daar oplossingen voor waardoor de motor niet meer lekt.
Nu wil ik zelf een auto gaan bouwen die ook goed snelweg kilometers rijd. daarbij wil ik ook mijn kilometertellerkabel behouden voor mijn tellerbak. Nu schijnt het staartstuk van een AW77 op die van een BW55 te kunnen plaatsen maar ik heb daar eerlijk gezegd geen trek in. Nu weet ik ook dat een automaat motor geen toplager heeft maar bus voor de automaatbak. Dat zou dus omgebouwd moeten worden. Zeer hartelijk dank voor het aanbod maar ik kijk nog eventjes verder misschien kom ik er nog op terug.