18 July 2016, 13:48
Dat wisselende stationairtoerental bleek toch een nukkige CIS klep te zijn. Het is nu opgelost met een andere (schoongemaakte) van de sloop.
Bij aanschaf van deze auto heb ik de koppeling vernieuwd. Om toen de bak erachter weg te krijgen heb ik de beugel eraf gehad die aan de achterzijde van de M47 zit. Dat blijkt nu een domme fout te zijn... De bak lekt nu, de pakking tussen versnellingbak en de eraangeschroefde 5e versnelling blijkt lek. Iemand die al eens vervangen? Is dat een beetje te doen of vraagt dit moeilijke hocuspocus met afstellen van tandwielen etc etc. Zolang het losschroeven en weer vastschroeven is in een schone omgeving dan durf ik 't wel aan... De bak schakelt verder perfect en is vrij van bijgeluiden.
Bij aanschaf van deze auto heb ik de koppeling vernieuwd. Om toen de bak erachter weg te krijgen heb ik de beugel eraf gehad die aan de achterzijde van de M47 zit. Dat blijkt nu een domme fout te zijn... De bak lekt nu, de pakking tussen versnellingbak en de eraangeschroefde 5e versnelling blijkt lek. Iemand die al eens vervangen? Is dat een beetje te doen of vraagt dit moeilijke hocuspocus met afstellen van tandwielen etc etc. Zolang het losschroeven en weer vastschroeven is in een schone omgeving dan durf ik 't wel aan... De bak schakelt verder perfect en is vrij van bijgeluiden.