24 November 2015, 12:15
Zelf reed ik tot een maandje geleden in een boswachtersgroene Citroen BX:
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/enSWadkOdwrS/360.jpg)
Vorige maand heb ik die verkocht en deze ervoor in de plaats aangeschaft:
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/rUwSsr49jRif/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/ESfVU3OvOXAu/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/tD0wEuQMshUj/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/LmZvEK3Rv5pp/360.jpg)
In een ander draadje heb ik ons andere familielid al voorgesteld: http://volvolvo.nl/threads/17977-De-245-...an-Chris-B
We hebben hier nu dus een volledig Volvo wagenpark, wel zo makkelijk met onderdelen. :-)
De 740 is een importexemplaar van onbekende herkomst uit 1986, in 2012 ingevoerd vlak voor aanpassing van de belastingregeling. (Als iemand deze kent, ik hoor graag meer). In 2012 is er door Boertien een LPG installatie ingebouwd en heeft deze auto een Dinitrol behandeling gehad. Ook is in die periode denk ik rondom wat spuitwerk aan gedaan om de boel strak te maken. In 2013 met herziening van de wegenbelasting is de auto geschorst en sindsdien stilgezet. Ergens vorig jaar is de 740 bij een autobedrijf terechtgekomen en daar heb ik 'm vorige maand gekocht.
Heb er best wat werk van gehad om het weer een goed rijdende auto van te maken. Voor zaten verlagingsveren gemonteerd, -40mm, en achter zaten 13mm HD veren van een Estate. Stuiterbak!! Met daarbij een wegligging als een krant met Michelins van 13! jaar oud in breedtemaat 235 en 16 inch velgen. Het eerste dat ik gedaan heb is rondom originele veren monteren, waarbij achter de standaard estateveren. Enorme comfortverbetering! Verder natuurlijk een hele uitgebreide, grondige, onderhoudsbeurt om eea weer betrouwbaar te krijgen. Dat is gelukt, ik rijd er namelijk zo'n 1.000 km per week mee en dat gaat tot nu toe probleemloos!
Afgelopen week kwam ik er achter dat de spatborden voor nieuw zijn, maar dat de binnenzijde volledig kaal staal is... Nieuwe spatborden is goed nieuws natuurlijk, het spuitwerk buitenom is ook netjes. Alleen dat de binnenzijde volledig kaal is, is natuurlijk niet best. Daar wil ik de komende maand nog wat aan doen. (wel gek trouwens gezien dat de rest van de auto gedinitrold is)
Verder staan op het lijstje; hemeltje schuifdak opnieuw bekleden, strakke bestuurderstoel vinden in dezelfde bekleding, dakje laten spuiten, automaat spoelen en een deukje ra weg laten werken. Heel overzichtelijk dus!
Heb er veel plezier mee, het rijd enorm relaxed met de B230K en de AW71 automaat. Het verbruik valt mij, relatief gezien dan, mee met 1 op 8,5.
tzt laat ik wel weten hoe het verder gaat.
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/enSWadkOdwrS/360.jpg)
Vorige maand heb ik die verkocht en deze ervoor in de plaats aangeschaft:
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/rUwSsr49jRif/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/ESfVU3OvOXAu/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/tD0wEuQMshUj/360.jpg)
![[Afbeelding: 360.jpg]](http://myalbum.com/photo/LmZvEK3Rv5pp/360.jpg)
In een ander draadje heb ik ons andere familielid al voorgesteld: http://volvolvo.nl/threads/17977-De-245-...an-Chris-B
We hebben hier nu dus een volledig Volvo wagenpark, wel zo makkelijk met onderdelen. :-)
De 740 is een importexemplaar van onbekende herkomst uit 1986, in 2012 ingevoerd vlak voor aanpassing van de belastingregeling. (Als iemand deze kent, ik hoor graag meer). In 2012 is er door Boertien een LPG installatie ingebouwd en heeft deze auto een Dinitrol behandeling gehad. Ook is in die periode denk ik rondom wat spuitwerk aan gedaan om de boel strak te maken. In 2013 met herziening van de wegenbelasting is de auto geschorst en sindsdien stilgezet. Ergens vorig jaar is de 740 bij een autobedrijf terechtgekomen en daar heb ik 'm vorige maand gekocht.
Heb er best wat werk van gehad om het weer een goed rijdende auto van te maken. Voor zaten verlagingsveren gemonteerd, -40mm, en achter zaten 13mm HD veren van een Estate. Stuiterbak!! Met daarbij een wegligging als een krant met Michelins van 13! jaar oud in breedtemaat 235 en 16 inch velgen. Het eerste dat ik gedaan heb is rondom originele veren monteren, waarbij achter de standaard estateveren. Enorme comfortverbetering! Verder natuurlijk een hele uitgebreide, grondige, onderhoudsbeurt om eea weer betrouwbaar te krijgen. Dat is gelukt, ik rijd er namelijk zo'n 1.000 km per week mee en dat gaat tot nu toe probleemloos!
Afgelopen week kwam ik er achter dat de spatborden voor nieuw zijn, maar dat de binnenzijde volledig kaal staal is... Nieuwe spatborden is goed nieuws natuurlijk, het spuitwerk buitenom is ook netjes. Alleen dat de binnenzijde volledig kaal is, is natuurlijk niet best. Daar wil ik de komende maand nog wat aan doen. (wel gek trouwens gezien dat de rest van de auto gedinitrold is)
Verder staan op het lijstje; hemeltje schuifdak opnieuw bekleden, strakke bestuurderstoel vinden in dezelfde bekleding, dakje laten spuiten, automaat spoelen en een deukje ra weg laten werken. Heel overzichtelijk dus!
Heb er veel plezier mee, het rijd enorm relaxed met de B230K en de AW71 automaat. Het verbruik valt mij, relatief gezien dan, mee met 1 op 8,5.
tzt laat ik wel weten hoe het verder gaat.