4 July 2016, 14:59
Wijnand schreef:Als mijn banden aan vervanging toe zijn zet ik er Vredestein Sprint Classic's onder.
En hoe snel kan het gaan.... dit weekend werd bij de autoschouw van het Volvo 240 register ontdekt dat mijn banden enigszins op leeftijd zijn. Dat ze niet de jongste meer waren dat wist ik (zijn MXT's van Michelin en die worden al een tijdje niet meer gemaakt), maar deze bleken van 1994 te zijn:help:. 22 jaar oud! Omdat je voor de DOT code op de achterkant van de banden moet kijken was me dat nog niet opgevallen. Hoewel er aan de buitenkant niets van slijtage of droogtescheurtjes te zien is, gaan deze er direct onder vandaan. Vandaag bij de lokale Profile geweest en daar bleek na een telefoontje met Vredestein, dat mijn voorkeur (Sprint Classic) pas ergens in september weer leverbaar te zijn. Daar wil ik niet op wachten, en ik wil ook geen andere maat (185/80/14) dus donderdag komen er Hankook's onder. Dat schijnen tegenwoordig A-merk banden te zijn. Prijs is wel prettig, en we gaan wel ervaren hoe ze rijden!