3 July 2016, 22:53
Lichter vliegwiel komt makkelijker op toeren maar kan stationair wat slechter, onregelmatiger lopen.
En de motor slaat makkelijker af met wegrijden.
De koppelomvormer van de automaat is een stuk zwaarder dan de drukgroep en koppelingsplaat van een handbak.
Daarom hoeft het vliegwiel van een automaat niet zwaar te zijn.
Het is daarom ook alleen maar een dunne plaat voorzien van tanden voor de startmotor en een paar gaten om de koppelomvormer op vast te schroeven.
En de motor slaat makkelijker af met wegrijden.
De koppelomvormer van de automaat is een stuk zwaarder dan de drukgroep en koppelingsplaat van een handbak.
Daarom hoeft het vliegwiel van een automaat niet zwaar te zijn.
Het is daarom ook alleen maar een dunne plaat voorzien van tanden voor de startmotor en een paar gaten om de koppelomvormer op vast te schroeven.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970