18 June 2016, 14:04
Beste allemaal
Nadat de peugeot is gemaakt, nu tijd voor de volvo te gaan bekijken, echter een paar dingen, de oude apk meester heeft wel een deuk geduwd in de balk
onder de motor door, ik neem dat dit niet erg is, die mensen kijken niet zo nauw is ook mijn ervaring met de rover p6 2 deuken aan de dorpels door de
steunen bij de apk.
er is lekkage via de gekitte naden binnen, die lopen naar de kachel en die kit is gescheurd en gedroogt, met wat roest welke trouwens niet rot is,
de naden zijn van de water afvoer onder het raam, moet ik nu de gehele toestand binnen verwijderen om dat opnieuw goed te krijgen? en hoe krijg ik
antiroest in die waterbak onder het raam, omdat de naden daar wel roest hebben en dat moet natuurlijk behandeld, echter daar kan je niet lekker bij
misschien met R7 en een slang sproeien, na eerst de kit binnen van de naden gehaald te hebben.
parafaan heeft een roestplekje en gaatje, op de bekende plek net in de bocht onderaan bij de klep, hoe het best te maken, ik dacht aan solderen en
niet lassen, soldeer kan je prachtig modelleren na eerst een stukje blik er in gesoldeerd te hebben en dan laagjes er op, dit lassen is niet zo eenvoudig
namelijk maar misschien zijn er mensen met ervaring..
Hoop wel dat het beter weer wordt want het is de laatste jaren janken met dat weer, moet eens het afdak langer maken.
Nog een vraagje ik heb de klauwen voor gereviseerd echter die stofkapjes blijven letterlijk niet zitten, de klemveren glijden er
gewoon af, plus tussen de 2 cilinders in kunnen de klemveertjes er niet naast elkaar tussen, te weinig ruimte, nog wat tips om
hier iets aan te doen of zijn er nog andere te koop, ik heb deze via een volvo verkoper uit belgie, het zijn namakers zoals denk
ik de meeste doen, maar hoe krijg je ze dan zo dat ze er niet afschieten, heb al ontvet helpt niets, rotdingen zijn het.
Automaat slipt, had het plan om hem open te maken, en of kijken voor revisie, een complete set kan je ervoor kopen, koppelingen
banden, rubbers etc voor zo,n 250 dollar, lijkt me ook wel leuk om te doen, hij gaat in de versnelling maar slipt dan als ie warm
is gaat ie weer, en ik denk dus aan de banden, omdat metaal uitzet en daardoor de banden strakker , this maar heel weinig maar toch.
Wilde hem eerst verkopen, maar ga hem toch rijdend maken, is een te leuke wagen, maar wel laswerk zoals
aan de bodem en de binnendorpels, weet niet of ik er een compleet nieuwe in moet lassen en of de smalle rand
aan de bodem die doorgeroest is, buitendorpels zijn zo te zijn not prima met wel roest aan de opstaande rand onderkant bodem
maar daar zit dan ook die binnendorpel aan vast met de bodemplaat.
alvast bedankt.
kees
Nadat de peugeot is gemaakt, nu tijd voor de volvo te gaan bekijken, echter een paar dingen, de oude apk meester heeft wel een deuk geduwd in de balk
onder de motor door, ik neem dat dit niet erg is, die mensen kijken niet zo nauw is ook mijn ervaring met de rover p6 2 deuken aan de dorpels door de
steunen bij de apk.
er is lekkage via de gekitte naden binnen, die lopen naar de kachel en die kit is gescheurd en gedroogt, met wat roest welke trouwens niet rot is,
de naden zijn van de water afvoer onder het raam, moet ik nu de gehele toestand binnen verwijderen om dat opnieuw goed te krijgen? en hoe krijg ik
antiroest in die waterbak onder het raam, omdat de naden daar wel roest hebben en dat moet natuurlijk behandeld, echter daar kan je niet lekker bij
misschien met R7 en een slang sproeien, na eerst de kit binnen van de naden gehaald te hebben.
parafaan heeft een roestplekje en gaatje, op de bekende plek net in de bocht onderaan bij de klep, hoe het best te maken, ik dacht aan solderen en
niet lassen, soldeer kan je prachtig modelleren na eerst een stukje blik er in gesoldeerd te hebben en dan laagjes er op, dit lassen is niet zo eenvoudig
namelijk maar misschien zijn er mensen met ervaring..
Hoop wel dat het beter weer wordt want het is de laatste jaren janken met dat weer, moet eens het afdak langer maken.
Nog een vraagje ik heb de klauwen voor gereviseerd echter die stofkapjes blijven letterlijk niet zitten, de klemveren glijden er
gewoon af, plus tussen de 2 cilinders in kunnen de klemveertjes er niet naast elkaar tussen, te weinig ruimte, nog wat tips om
hier iets aan te doen of zijn er nog andere te koop, ik heb deze via een volvo verkoper uit belgie, het zijn namakers zoals denk
ik de meeste doen, maar hoe krijg je ze dan zo dat ze er niet afschieten, heb al ontvet helpt niets, rotdingen zijn het.
Automaat slipt, had het plan om hem open te maken, en of kijken voor revisie, een complete set kan je ervoor kopen, koppelingen
banden, rubbers etc voor zo,n 250 dollar, lijkt me ook wel leuk om te doen, hij gaat in de versnelling maar slipt dan als ie warm
is gaat ie weer, en ik denk dus aan de banden, omdat metaal uitzet en daardoor de banden strakker , this maar heel weinig maar toch.
Wilde hem eerst verkopen, maar ga hem toch rijdend maken, is een te leuke wagen, maar wel laswerk zoals
aan de bodem en de binnendorpels, weet niet of ik er een compleet nieuwe in moet lassen en of de smalle rand
aan de bodem die doorgeroest is, buitendorpels zijn zo te zijn not prima met wel roest aan de opstaande rand onderkant bodem
maar daar zit dan ook die binnendorpel aan vast met de bodemplaat.
alvast bedankt.
kees

