27 May 2016, 08:38
Arn02 schreef:Vreselijk mooi met dat rood koper in het motorcompartiment! Vakwerk.
Ik had dat project nog niet echt goed bekeken, maar nu ik door wat foto's blader... wow! En dat koper is inderdaad erg gaaf. Misschien qua montage niet even handig bij sommige toepassingen (voor vacuumleidingen), maar wel erg mooi en ook niet zo gevoelig voor invloeden (hoge druk, temperatuur, etc). Dat idee ga ik onthouden...
Citaat:Een van de grootste voordelen van een multilink is dat je het onafgeveerd gewicht sterk verminderd. Een los differentieel weegt snel een kilo of 30. Bij ouwe Volvo's is dat onafgeveerd. Maakt voor strepen trekken niks uit, maar werkt tegen je bij het snellere bochtenwerk.
Dat is helemaal waar. Ik ben bij mijn vorige project (de Impreza) heel erg bezig geweest met wegligging, accelleratie, remmen, luchtweerstand, etc. om de wegligging zo optimaal mogelijk te maken voor het circuit, maar uiteindelijk kwam dat neer op een onbetaalbaar project, een auto waar niet meer fatsoenlijk mee te rijden was op de openbare weg en uiteindelijk hangt het toch allemaal af van degene achter het stuur hoe snel je echt bent. Je wint nooit van de boys met veel geld of degene die Ãcht goed kunnen sturen.
Daarom had ik bij deze auto al snel de keuze gemaakt om me niet al tà druk te maken over de wegligging. Een 142 leent zich er ook echt niet voor om daar serieus mee aan de gang te gaan. Dan moet er zó veel veranderen... ik durf niet eens te beginnen om een lijstje te maken

Nee, ik wil gewoon dat ie dwars gaat, strepen trekt, dat het geheel redelijk veilig is, dat ik veel leer op het gebied van fabricage en techniek en dat het er ook nog een beetje mooi en verzorgd uit ziet.