Bijna alle motoren hebben dezelfde cilinderkoppen, gelijk kwa diameter vd verbrandingruimte, dus alle B19 en B200 motorblokken worden 'gemushroomed', Volvo gaf daar niks om dus waarom zouden wij er wel wat om geven.
De 531 is misschien iets wijder dan alle andere. Hier een lang verhaal over iemand met een 99 mm wijde 531 kop, met allerlei foto's: http://forums.turbobricks.com/showthread...007&page=3
Oh wacht, toch niet, zijn 94 mm beide, alleen de 531 is iets uitgeruimd in de hoeken: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...31_530.htm
Boring B19/200: 88,9, B21: 92 en de B23/230: 96 mm
Zoals altijd in de Volvo wereld zijn er weer andere cijfers, hier iemand die de 530 92,5 mm geeft en de 531 94 mm (de 531 is alleen op 2.3 motoren geplaatst): http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php.
Meet je eigen 531 eens zou ik zeggen.
Om op te voeren zou ik beginnen met de B230FT van 1993-95, het L blok, alles dik en op de goede plek, soms zelfs zuigerkoeling: http://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
Op Turbobricks etc is ontzettend veel te vinden, en hier: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110..._world.htm
De 531 is misschien iets wijder dan alle andere. Hier een lang verhaal over iemand met een 99 mm wijde 531 kop, met allerlei foto's: http://forums.turbobricks.com/showthread...007&page=3
Oh wacht, toch niet, zijn 94 mm beide, alleen de 531 is iets uitgeruimd in de hoeken: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...31_530.htm
Boring B19/200: 88,9, B21: 92 en de B23/230: 96 mm
Zoals altijd in de Volvo wereld zijn er weer andere cijfers, hier iemand die de 530 92,5 mm geeft en de 531 94 mm (de 531 is alleen op 2.3 motoren geplaatst): http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php.
Meet je eigen 531 eens zou ik zeggen.
Om op te voeren zou ik beginnen met de B230FT van 1993-95, het L blok, alles dik en op de goede plek, soms zelfs zuigerkoeling: http://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
Op Turbobricks etc is ontzettend veel te vinden, en hier: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110..._world.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969