9 April 2016, 12:04
Marc1970 schreef:Waar die gele lap inzit, woont normaal de verdeler. Aandrijving daarvoor zit op de tussenas, waarvan het tandwiel daar net zichtbaar is. Maar jouw blok heeft geen aandrijving meer op die plek, dus je zal de as moeten wisselen (als je een verdeler voorop wilt).
Die dop zit niet in de hele oude B23. Die as wel trouwens.
Die dopje: http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/no...-1321.html
Ahhh, ik dacht dat die as ergens hoger op het blok zou moeten zitten. Nu twijfel ik wat makkelijker is... meteen op een megasquirt en alles over gaan, of eerst met standaard onsteking en computer de boel draaiend te krijgen. Hoe meer ik nu al aanpas voor het blok ooit gelopen heeft, hoe lastiger het troubleshooten word. Van de andere kant kan er nu ook al vanalles mis zijn met de kabelboom/computer/ontsteking, dus dan blijft het nog gissen.
Maar hoezo zit die dop er niet in? Wat is het dan wat ik op de foto heb gezet?
En thanks voor de link!Jerry schreef:Waarschijnlijk bespaar je jezelf een hoop geld en tijd door de bestaande achter remmen te gebruiken.
Upgraden kan je later altijd nog doen als ze niet voldoen.
Remdruk omhoog en testen op nat en in bochten
Dat zou ik normaal ook doen, maar gezien de remmen compleet naar z'n grootje zijn kan ik net zo goed aanpassen/upgraden. Of ik nu een paar tientjes steek in een set gebruikte Girling klauwen, of meteen iets anders monteer maakt ook niet veel uit, afgezien van de adapters die gemaakt moeten worden.
Al heb je op de achteras trouwens wel de trommels in de schijf en dan moet de nieuwe schijf wel toevallig passen... hmm... maar goed, nog tijd zat om daar over na te denken.