Het Volvo boek over ontsteking is TP30432-2. Heb je de kabelboom met de GR en de BR hersteld? Meet over beide pinnen vd stekker, dat moet 950-1250 ohm zijn aan weerstand in de verdeler. Met die stekker los nog steeds, meet je pin 15 en 16 vd control unit, die moet 12V zijn met contact op II, en 31 moet geaard zijn.
En meet bij 15 op de bobine, die moet 'live' zijn. Maar aangezien je wel vonken hebt met de puntjes verdeler, zal het gedeelte naar de bobine wel werken. De zwakke puntjes-vonk zullen we dan aan de speling op de as toeschrijven.
In de elektronische verdelers, onder de rotor, zit een schijfje met 4 pootjes die langs voelers draait, daar moet 0,3 mm 'airgap' tussen zitten.
Heeft die motor wel eens gedraaid waar je bij was, trouwens?
En meet bij 15 op de bobine, die moet 'live' zijn. Maar aangezien je wel vonken hebt met de puntjes verdeler, zal het gedeelte naar de bobine wel werken. De zwakke puntjes-vonk zullen we dan aan de speling op de as toeschrijven.
In de elektronische verdelers, onder de rotor, zit een schijfje met 4 pootjes die langs voelers draait, daar moet 0,3 mm 'airgap' tussen zitten.
Heeft die motor wel eens gedraaid waar je bij was, trouwens?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969