Logisch allemaal. Plaatje van TSZ-i op: http://sosautomovel.blogspot.nl/2012/11/...onica.html
De zwarte draad die nu op de bobine zit, zal naar de stekker op de verdeler gaan. Kan je nameten met de multimeter. Die moet er dus af, en vervangen door de signaaldraad uit de zwarte doos.
Typisch dat die blauwe draad geen 12V heeft, dat is normaal een draad vanaf het contactslot. Op een origineel schema pre-1982 komt er een (ongezekerde) BL draad vanaf het contact, die splitst naar de weerstand en de zwarte doos. Van de doos naar 1 op de bobine is wit, voila. Zwart is altijd massa. GR en BN gaan naar de verdeler.
De zwarte draad die nu op de bobine zit, zal naar de stekker op de verdeler gaan. Kan je nameten met de multimeter. Die moet er dus af, en vervangen door de signaaldraad uit de zwarte doos.
Typisch dat die blauwe draad geen 12V heeft, dat is normaal een draad vanaf het contactslot. Op een origineel schema pre-1982 komt er een (ongezekerde) BL draad vanaf het contact, die splitst naar de weerstand en de zwarte doos. Van de doos naar 1 op de bobine is wit, voila. Zwart is altijd massa. GR en BN gaan naar de verdeler.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969