De weerstand hoort bij de bobine. Het is een 9V bobine die tijdens het starten 'overstuurt' wordt met 12V vanaf de startmotor, zodat-ie tijdens het starten heviger vonkt. De pluskant vd bobine blijft zoals-ie is (dat is pin 15), alleen de minkant op pin 1, de aarding, verloopt nu via de zwarte doos i.p.v. via de puntjes.
Ws. kan de breakerless computer deze wel aan, maar officieel horen bij elke ontsteking andere bobines.
De toerenteller blijft op de bobine, die in dat schema is een Smith aftermarket geval.
Voor de voeding vd zwarte doos moet je ergens een constante 12V draad vandaan maken, die ook tijdens het starten 12V heeft (dus op contactsleutel stand II en stand III). Daarvoor is de blauwe draad naar de voorschakelweerstand de beste kandidaat, even nameten natuurlijk. Als die de gewenste 12V levert, zet je er een verdubbelstekkertje tussen en hop. Niet van die 3M kabeldoorverbinders gebruiken, die knippen de kabel half door.
Altijd handig, de Bosch pin-out codering: http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
De zwarte doos is van Bosch TSZ-i 2A: http://www.partbob.com/engine/ignition-g...ore=german
Volgens mij horen je twee apparaten bij elkaar en is dat alles, hier is een onderdelenschema ervan: http://www.volvopartswarehouse.com/p/Vol...19957.html
Er zijn natuurlijk wel heel veel versies van voor B19E, B21A, etc, turbo wel niet etc, dat zal ergens boven of onderin de toeren 10% vervroeging schelen, niet rampzalig veel. Gewoon proberen dus.
Ws. kan de breakerless computer deze wel aan, maar officieel horen bij elke ontsteking andere bobines.
De toerenteller blijft op de bobine, die in dat schema is een Smith aftermarket geval.
Voor de voeding vd zwarte doos moet je ergens een constante 12V draad vandaan maken, die ook tijdens het starten 12V heeft (dus op contactsleutel stand II en stand III). Daarvoor is de blauwe draad naar de voorschakelweerstand de beste kandidaat, even nameten natuurlijk. Als die de gewenste 12V levert, zet je er een verdubbelstekkertje tussen en hop. Niet van die 3M kabeldoorverbinders gebruiken, die knippen de kabel half door.
Altijd handig, de Bosch pin-out codering: http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
De zwarte doos is van Bosch TSZ-i 2A: http://www.partbob.com/engine/ignition-g...ore=german
Volgens mij horen je twee apparaten bij elkaar en is dat alles, hier is een onderdelenschema ervan: http://www.volvopartswarehouse.com/p/Vol...19957.html
Er zijn natuurlijk wel heel veel versies van voor B19E, B21A, etc, turbo wel niet etc, dat zal ergens boven of onderin de toeren 10% vervroeging schelen, niet rampzalig veel. Gewoon proberen dus.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969