3 April 2016, 18:41
Het helpt me al wat op weg, maar een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk:
1: De blauwe draad, die naar de zekeringenkast gaat, is dat dezelfde draad als de draad die nu naar de voorschakelweerstand loopt (m.a.w. Kan ik deze vanaf de voorschakelweerstand laten aftakken)?
2: De draden die nu aan de bobine zitten (bruin op 15, zwart op 1) kan ik gewoon laten zoals ze zijn?
3: De witte draad zou dus op aansluiting 1 van de bobine komen, een toerenteller wordt in het schema in serie geschakeld. Ik ga er vanuit dat voor een 240-toerenteller gewoon met een aparte draad vanaf de bobine aangestuurd kan worden? Zo'n teller in serie schakelen lijkt me een, euhm, hoe zal ik het zeggen, leuke uitdaging.
4: Wat voor een diode is in deze schakeling nodig?
5: Nu we het toch over de diode hebben, is de diode, of beter gezegd, de voedingsdraad vanaf de startmotor wel nodig? Als het contact aan staat, staat er toch altijd 12V op?
1: De blauwe draad, die naar de zekeringenkast gaat, is dat dezelfde draad als de draad die nu naar de voorschakelweerstand loopt (m.a.w. Kan ik deze vanaf de voorschakelweerstand laten aftakken)?
2: De draden die nu aan de bobine zitten (bruin op 15, zwart op 1) kan ik gewoon laten zoals ze zijn?
3: De witte draad zou dus op aansluiting 1 van de bobine komen, een toerenteller wordt in het schema in serie geschakeld. Ik ga er vanuit dat voor een 240-toerenteller gewoon met een aparte draad vanaf de bobine aangestuurd kan worden? Zo'n teller in serie schakelen lijkt me een, euhm, hoe zal ik het zeggen, leuke uitdaging.
4: Wat voor een diode is in deze schakeling nodig?
5: Nu we het toch over de diode hebben, is de diode, of beter gezegd, de voedingsdraad vanaf de startmotor wel nodig? Als het contact aan staat, staat er toch altijd 12V op?