7 March 2016, 21:13
Amazon 221 schreef:Ik zie dat jou spoorstang onder de krukas poulie door loopt. Heb je het blok hoger ingebouwd?
Bij mij moest het blok redelijk wat omhoog om de poulie boven de stang te laten lopen, waardoor deze ook flink achterover helde en de hoek t.o.v. de aandrijfas niet meer overeenstemde met de hoek achteraan tussen de aandrijfas en het diff. Ik heb er voor gekozen om de buitenste V-rib van de poulie af te draaien, maar ook zo raakt het bij volledige stuuruitslag nog net iets.
Ik overweeg nu om ook van de tweede rib nog een stukje af te halen, de waterpomp loopt nu immers ook maar op een riem.
Edwin (hier op het forum) heeft ook dit probleem en dacht er aan om de spoorstang te verlagen, ik zou het moeten uitmeten, maar ik vrees dat de plek waar de verlaging aangehecht moet worden zo ver naar buiten toe komt dat die samen valt met de schroefdraad voor het stellen.
N.B. als je de buitenste ring van de poulie af haalt is hij ook meteen hersteldik zou hem wel laten balanceren.
Ik heb de motor een beetje rechtop geplaatst. Zo kwam ik beter uit met de carterpan en de krukaspoulie. Ook in de lengterichting loopt de motor iets schuin naar achteren. Een kleine hoek is geen probleem voor de aandrijfas. Ik heb de Volvo 240 as ook onder dezelfde hoek geplaatst.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk