22 February 2016, 12:03
A_A schreef:En deksel van een vroege 240 begreep ik.
Ik heb die wielen nu bij het bedrijf liggen die het hart gaat keren. Ik twijfel alleen heel erg over de kleur. Of glans zwart met die chrome dop of zoals op de foto.
Ik zou ze niet zwart doen... dan valt het hele diepe effect helemaal weg. Als je zo veel moeite doet om een stalen velg aan te passen mag het ook wel gezien worden, toch?
Ik ben zelf de afgelopen dagen een beetje rond aan het zoeken en ik heb mijn oog laten vallen op 17" Renault Espace/Megane velgen. Deze zijn van zichzelf al mooi strak en hoeven "alleen maar" verbreed te worden. Misschien het hart verplaatsen, maar daarvoor moet ik eerst de wielen op de auto hebben om uit te meten hoeveel ze welke kant op verbreed moeten worden.
![[Afbeelding: 650jx16-5x108x60-plekkvelg-renault-laguna.jpg]](http://static.ak24.ee/img_prd/126/126547/650jx16-5x108x60-plekkvelg-renault-laguna.jpg)
Maar vóór ik de afmetingen van de (achter)wielen kan bepalen moet ik eigenlijk eerst weten wat ik met de achteras ga doen. De standaard achteras is waarschijnlijk te zwak voor het vermogen wat ik wil gaan halen, dus zal er een sterkere onder moeten komen van een jongere Volvo (een 940?), maar ik heb al begrepen dat die breder zijn. Op zich geen probleem, maar een beetje zonde om nu heel veel tijd en moeite in die achterschermen te steken om ze dan weer te moeten slopen (rollen en/of slijpen).
Weet iemand toevallig hoeveel breder zo'n achteras is vergeleken met de originele as?