15 February 2016, 23:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2016, 23:15 door jos245.)
Kort geleden al twee mensen meegemaakt met een motorkap die op de voorruit geklapt was.
Ieder auto heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing voor sommige dingen en bij de 240 is dat de slecht werkende motorkapvergrendeling die je meestal zelf terug moet duwen voordat je de motorkap dichtgooit.
Op zich is er nog geen man overboord als je vergeet om de vergrendelingsdraad terug te duwen zolang de windhaak goed functioneert.
Maar als het scharnier daarvan nooit gesmeerd is (wat vaak het geval is) dan werkt de veer die eraan zit te traag en reageert dan te laat om de motorkap op te vangen als deze omhoogwaait.
De werking is eenvoudig te controleren: als je de windhaak naar je toetrekt en dan loslaat moet ie met kracht naar achter terugschieten.
Ieder auto heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing voor sommige dingen en bij de 240 is dat de slecht werkende motorkapvergrendeling die je meestal zelf terug moet duwen voordat je de motorkap dichtgooit.
Op zich is er nog geen man overboord als je vergeet om de vergrendelingsdraad terug te duwen zolang de windhaak goed functioneert.
Maar als het scharnier daarvan nooit gesmeerd is (wat vaak het geval is) dan werkt de veer die eraan zit te traag en reageert dan te laat om de motorkap op te vangen als deze omhoogwaait.
De werking is eenvoudig te controleren: als je de windhaak naar je toetrekt en dan loslaat moet ie met kracht naar achter terugschieten.