23 January 2016, 00:08
Toch hebben ze de 940 turbo uitgevoerd met een WW. ipv een koeler .De warmteopname door de olie is bij deze blokken zelfs nog groter door de zuigersquirters.
Ook wordt de turbo bij mij niet watergekoeld en moet ook hier de olie alle warmte afvoeren.
En toch komt met mijn b230fk de olietemp. niet boven de 85 graden uit.
Maar dat is dan wel bij 130 km/u.
Ongetwijfeld zal die klimmen bij continu 160 .
Feitelijk gezien is een oliekoeler oldschool.
Vrijwel alle autofabrikanten gebruiken warmtewisselaars.
Ook wordt de turbo bij mij niet watergekoeld en moet ook hier de olie alle warmte afvoeren.
En toch komt met mijn b230fk de olietemp. niet boven de 85 graden uit.
Maar dat is dan wel bij 130 km/u.
Ongetwijfeld zal die klimmen bij continu 160 .
Feitelijk gezien is een oliekoeler oldschool.
Vrijwel alle autofabrikanten gebruiken warmtewisselaars.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.