12 January 2016, 23:38
Marc1970 schreef:Klein stapje, mijn aanvraag is in behandeling bij de unit VRD, voor al uw Voertuigregistratie en Documenten. Dat klinkt goed, vind ik.Oh, nice. Ik ben benieuwd.
Inmiddels kan je op de site van rotterdam.nl de aanvraag voor ontheffing indienen (€178).
Daar lijkt de soep iets minder heet dan eerder voorgesteld, je hoeft niet per sà naar de RDW. Je mag je auto gewoon door een willekeurige Bovag garage laten schouwen. Wat voor soort document ze dan verwachten wordt niet precies genoemd. Dus ik zou het liefst voor de goedkopere RDW route gaan als dat mogelijk is.
Citaat:gevraagde gegevensIk kan zelfs aan 3 van de 4 voorbeelden voldoen dus ben benieuwd.
Langdurige ontheffing
....
4. Right to Challenge - uw auto is aantoonbaar schoner dan op basis van DET mag worden verwacht:
Een kopie van uw kentekenbewijs waaruit blijkt dat de auto voor 1 juni 2015 op uw naam stond
Bewijs dat uw auto aantoonbaar schoon is. Bijvoorbeeld:
- Een verklaring door een BOVAG erkende garage dat er een geregelde katalysator in uw auto zit
- Een typekeuringsbewijs van uw fabrikant, dealer of RDW erkende keuringsinstantie zoals TüV of Horiba in Duitsland waaruit de Euroklasse van uw auto blijkt.
- In geval van nieuwe onderdelen in uw auto: bewijs van een BOVAG-erkende garage dat er een nieuwe(re) motor Ãn een nieuw(er) uitlaatgasnabehandelingssysteem zijn geïnstalleerd met typekeuringen Euro-1 of hoger (benzine) of Euro-3 of hoger (diesel)
- In geval dat u een ombouwkit in uw auto heeft geïnstalleerd: een verklaring van een BOVAG-erkende garage waarui blijkt dat deze garage een TüV-gecertificeerde ombouwkit heeft geïnstalleerd in de auto. Uit de TüV-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/lpg) of Euro-3 (diesel).
...