16 December 2015, 22:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2015, 22:51 door kees58.)
Marc1970 schreef:Ik denk dat dit wissers zijn van een vroegere 140-160, toen zat de linkerwisser hoger en haakser dan de rechter. Jouw 164 heeft de 'moderne' wissers als de 240, beide zouden hetzelfde moeten zijn.
De 164 club in Zweden heeft de meeste literatuur, brochures en handboeken: http://www.164club.se/indexen.html
Brochure 1974 met wat-ie allemaal kon toe-ie nog nieuw was, begint met "This is our finest Volvo": http://www.240.se/litteratur/RSP1034_2.pdf
Tjop, het is zelfs een 164TE, met airco. En leeslampjes bij de achterbank?
Deze heeft inderdaad leeslampjes, waarvan er een weg is trouwens, auto is best wel verkracht.
Net slangen gehaald voor de motor, de koudestart ging nogal fel, 3000 toeren, en dat kwam door lekkende
slangen aan luchtfilter en carterverluchting allemaal met plakband gemaakt, dat werkt natuurlijk niet.
er lekt wat in remsysteem, eentje loopt leeg en de automaat gooit olie er uit, hij schakeld wel, en schakeld ook
mooi in, geen bonk, denk dat er ergens lek is naar de koeler, dus olie er in en testen maar.
Ik vind kleur ook erg mooi, heel sjiek, denk dat dit best zeldzaam type is, de airco is compleet met pomp en al
snaar is er af, remmen lopen aan, daarom komt ie niet vooruit.
Lijkt een wat meer zeldzame te zijn een 164TE? In ieder geval laswerk aan de winkel, zoeken naar plaatwerk zoals
de radiateurbalk anders rijd ik een keer over de radiateur heen, laswerk is kleine delen, cosmetische zijn moeilijker
omdat denk ik daar geen plaatwerk voor is en moet ik toch meer boetseren, met goed spul gaat dat wel..
vrg kees

