9 December 2015, 15:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 December 2015, 17:43 door Marc1970.)
De RDW maakt er werk van, maar ik vind altijd al dat die erg klantvriendelijk zijn. Een vriendelijke Drent belde om te zeggen dat-ie niks meer kan veranderen aan typegoedkeuringen van zo lang geleden, maar dat dat ook niet hoeft omdat er K6 op mijn papieren staat, prima.
Dus uitgelegd dat Rotterdam K6-G wil zien, dat vond de RDW maar vreemd want die aanduiding kennen ze niet. En daar gaan ze nog over terug bellen. Geweldig allemaal. De RDW gaat de gemeente Rotterdam uitleggen hoe het zit met emissiecodes, haha.
In die pdf van Volvo staan trouwens wat emissiecijfers van TUV, CO was toen 1,03 g/km (max. 2,3 in EURO-3), CH was 0,156 g/km (max 0,20) en NOx was 0,099 g/km (max 0,15), de B230F voldeed dus in 1988 al aan EURO-3. Jammer dat die norm toen nog niet bestond.
Dus uitgelegd dat Rotterdam K6-G wil zien, dat vond de RDW maar vreemd want die aanduiding kennen ze niet. En daar gaan ze nog over terug bellen. Geweldig allemaal. De RDW gaat de gemeente Rotterdam uitleggen hoe het zit met emissiecodes, haha.
In die pdf van Volvo staan trouwens wat emissiecijfers van TUV, CO was toen 1,03 g/km (max. 2,3 in EURO-3), CH was 0,156 g/km (max 0,20) en NOx was 0,099 g/km (max 0,15), de B230F voldeed dus in 1988 al aan EURO-3. Jammer dat die norm toen nog niet bestond.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

