8 December 2015, 20:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 December 2015, 20:16 door Dopski.)
Marc1970 schreef:Nee de Rotterdammers menen dat er ook K6-G bestaat, en die mag. K6 kaal niet. E2 is ook prima in de mileuzone.
Inderdaad vreemd die code.
Citaat:De kentekencheck herkent de aanduiding E2, K6-G of U9 van mijn auto niet. Mag ik straks de milieuzone in?en
De kentekencheck herkent de aanduidingen E2, K6-G en U9 helaas (nog) niet. Heeft je auto een aanduiding E2, K6-G of U9? En staat je auto op deze manier bij de RDW geregistreerd? Dan hoef je niets te doen. Je mag dan gewoon in de milieuzone rijden. Via http://www.rdw.nl kun je controleren of je auto op deze manier geregistreerd is bij de RDW.
Staat je auto niet bij op deze manier bij de RDW geregistreerd? Dan moet je zelf aantonen dat je auto een aanduiding E2, K6-G of U9 heeft. Soms staat dit in je kentekenbewijs. Is dit het geval? Neem dan contact op met de RDW om deze aanduiding te laten registreren. Zodra dat is gebeurd, mag je gewoon in de milieuzone rijden. Je hoeft geen ontheffing aan te vragen.
Staat dit kenmerk niet in je kentekenbewijs. Maar heb je wel voldoende ander bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. De gemeente beoordeelt dan of je daarvoor in aanmerking komt.
Citaat:Ik hoor dat sommige auto’s tóch zijn toegestaan. Klopt dat?Lekker makkelijke kastje naar de muur politiek trouwens, bij de RDW geven ze aan dat het helemaal niet kan; je kenteken even veranderen van naam.
Ja. Soms mag een auto tóch de milieuzone in, ook al voldoet hij niet aan de milieuzone-eisen. Zo zijn oldtimers (40 jaar of ouder) toegestaan in de milieuzone. Hetzelfde geldt voor benzineauto’s met een aanduiding E2, K6-G en U9. Deze aanduiding moet in het kentekenbewijs staan of bij de RDW geregistreerd zijn.
Denk je dat jouw auto ook de aanduiding E2, K6-G of U9 heeft? Maar staat deze aanduiding niet in je kentekenbewijs, Ãn niet als zodanig bij de RDW geregistreerd? Dan moet je een bewijs aanleveren door een zogeheten typekeuring uit te laten voeren bij de dealer of de fabrikant. Neem hiervoor contact met ons op via gezonderelucht@rotterdam.nl.
Maak je gebruik van de Sloopregeling? Dan mag je met je oude auto in de milieuzone blijven rijden totdat je deze hebt laten slopen. Of totdat je subsidieaanvraag is afgewezen.
Maar misschien met de eerder genoemde documentatie van de importeur dat het wel kan. Ik ga vrijdag eens bellen met de RDW of het mogelijk is mijn B230F ombouw (auto uit '78) op kenteken te krijgen met U9 code. Zodra de RDW je niet kan helpen ben je namelijk overgeleverd aan de gemeentelijke "ontheffingsprocedure" die kost je ongeveer €180...
Beter milieu begint bij... de portemonnee van de overheid...
Aan de vergunningleges en grondverkoop van die grote nieuwe kolencentrale op de 2e Maasvlakte hebben ze ook genoeg binnengehaald. Erg duurzaam en consistent allemaal...
Citaat:Hoe kan ik bewijzen dat mijn oude auto schoner is dan een auto die de milieuzone wÃl in mag?
Denk je dat je auto net zo schoon of schoner is dan een auto die de milieuzone in mag? Vraag daarvan dan een bewijs op bij de dealer of fabrikant van je auto. Dit bewijs moet een typekeuring zijn waaruit de Euroklasse van de auto blijkt. Heeft je dealer of fabrikant deze gegevens niet? Dan kun je een typekeuring laten doen door een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld TüV in Duitsland. Let op: dit kan behoorlijke kosten met zich meebrengen.
Blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? En kun je dit zo laten registreren bij de RDW of in je kentekenbewijs? Dan mag je gewoon in de milieuzone rijden. Je hoeft geen ontheffing aan te vragen. Lukt het niet om je auto op deze manier te laten registreren? Maar heb je wel voldoende bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. De gemeente beoordeelt dan of je daarvoor in aanmerking komt.