2 December 2015, 16:02
Estoque schreef:Je snapt nu wel dat ik eigenlijk hoop dat je een diesel gaat bouwen he? dat scheelt mij namelijk 50% qua kosten voor een volle tank..
Hahahahaha

Ik pas mijn wensenlijst wel even aan van een 40 liter tank naar een 60 liter tank

Citaat:Maar ik snap nu dat je dus meer een snelle straatauto wilt bouwen waar je dus gewoon mee wilt spelen en geen full-time dieseldrifter.. dan zijn er al een hele hoop "problemen" opgelost.
Correct. Eigenlijk gewoon inderdaad een auto om mee te spelen. Ik heb echt nog geen aspiraties om pro drifter te worden.
En ik wil er vooral veel van leren. Lassen, solderen, spuiten, blok bouwen, alles. En ik hoef echt niet overal expert in te worden, maar ik wil het gewoon allemaal een keer meegemaakt hebben.
Citaat:En even ter inspiratie, zo'n motorruimte zie je dus eigenlijk voor je (geheel custom):
[fotos]
Juist! Dát is precies wat ik ooit ook wil bouwen. Afgezien van dat het een fikse klus is om het zo te maken is het in weze eigenlijk heel simpel. Je schroeft het subframe van een andere auto onder/tussen tegen die twee chassisbalken en je zorgt dat de bovenkant van de veerpoten op dezelfde plek vast komen te zitten als bij de originele auto (de plaatsing van de veerpoot torens).
Hetzelfde geldt voor de achteras. Ik weet niet hoe het bij een mercedes zit, maar bij de meeste auto's is het hetzelfde principe als aan de voorkant. Een subframe en twee punten waar je veerpoten vast zitten.
Als je zo de voor- en achterkant omgebouwd hebt is (in theorie) de enige variabele nog de afstand tussen de twee subframes. Als die gelijk is kun je de cardanas overnemen en anders moet je die in laten korten.