2 December 2015, 15:35
Estoque schreef:Lang verhaal over 140's
Wow! Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Dat vind ik erg prettig

Maar ik moet zeggen dat er weinig punten bij zijn waarin ik echt een showstopper zie... De ophanging en de achteras zijn de moeilijkste punten. En ik weet dat ik verdomd eigenwijs ben, maar ik zie het aanpassen van zo'n ophanging meer als een uitdaging dan een obstakel. Het zal zekerweten niet makkelijk zijn, maar alles kan.
Verder vind ik eigenlijk dat het laatste punt (het uiterlijk) wat je noemt eigenlijk voor mij de belangrijkste is.
Citaat:Ik wil je allerminst ontmoedigen hoor. Ik vind je een nobel streven hebben en diepe respect als het je daadwerkelijk lukt om te realiseren (bij deze biedt ik aan de eerste tank diesel/benzine te betalen als ik een rondje mee mag). Maar je vroeg om een onderbouwing van mijn opmerking, dus bij deze.
Verwacht niet dat je binnen aanzienlijke tijd naast me zit en die ene tank afrekent bij het tankstation, hoor

Ik ben zeker van plan om in logische itteraties de auto op te bouwen naar whatever waar ik uiteindelijk zin in heb. Ik zie de auto echt meer als een omhulsel waar ik uiteindelijk vanalles van kan maken.
Eerst maar eens er voor zorgen dat regen niet meer dwars door de auto kan vallen. Dan zorgen dat ik er mee naar de RDW kan rijden voor een kenteken en daarna gaan we eens serieuzer kijken naar een swap. En misschien word het wel geen sexy diesel met wasmachineformaat turbo, maar een wat voor de hand liggendere optie... dat zien we dan wel weer.
Marc1970 schreef:Ik vind wel dat je daar een mooi stukje onderaan het scherm hebt gelast, en de knik hebt nagemaakt. Nog omvouwen als het origineel en je hebt een mooi gerestaureerd voorscherm.
Het is inderdaad makkelijker zoveel plaat en dan vooral knikken, bochten en vouwen te laten zitten. Bij holle en bolle stukken is dat helemaal fijn.
Thanks

Vanmorgen heb ik een complete vertin-set besteld waarmee ik de richel en las-oneffenheden netjes af kan gaan werken. Misschien niet zo makkelijk als plamuur, maar wel mooier en het lijkt me een leuke vaardigheid om te leren.