29 November 2015, 16:41
Jambon schreef:dan neem je een buisje oid..
God, dat had ik ook wel kunnen bedenken

Anyway: goede tip! Meteen even uitgeprobeerd in de garage op een stuk plaat van de auto en het scheelt erg veel. Maar ook hier merk ik weer dat het goed vastzetten van het buisje een wereld van verschil maakt. Ik heb nu maar 1 griptang en als ik hem daarmee goed vastgezet krijg lukt het perfect, maar als er ook maar iets ruimte tussen zit bak ik er meteen doorheen.
Omdat ik dus moet wachten op het nieuwe gereedschap ben ik in het interieur verder gegaan. De riemen en het stuur zijn nu ook verdwenen. Maar het dashboard krijg ik nog steeds niet los. De twee bouten aan de zijkanten zijn al los, maar hij zit nog op de stuurkolom vast. Daar zit een beugel die de stuurkolom tegen een metalen frame aan houd (waar ook de pedalen en alles aan vast zitten) en het dashboard lijkt daar tussen geklemd te zitten. Maar die beugel krijg ik niet los. Aan de onderkant, bij je benen zegmaar, zitten blinde bouten en op de bovenkant zitten vierkant moeren waar ik met geen mogelijkheid beweging in krijg. Is dat toch de manier om ze los te krijgen? Of zal ik ze doorslijpen en vervangen met gewone bouten en moeren?