29 November 2015, 16:29
Na tijden zoeken op het www en niets gevonden te hebben loop ik tegen een post van 'DennisvdB' aan over het aanhaalmoment van de moer van de uitgaande as van de M90 hier op het forum :-);
Kan iemand bevestigen of dit juist is?
DennisvdB schreef:Geen idee of een M90 verschilt van een M47 wat betreft keerringen, maar het vervangen is een fluitje van een cent. Bij een M90 is het zo: voorste keerring (vliegwielzijde)->3 boutjes losdraaien, kap eraf halen, hierin zit de keerring.
Achterste keerring->hardyschijf eraf, flens eraf (zit er los op), dan zie je een moer (maat 24 geloof ik). Deze staat vast met 160Nm. Fixeren in de bankschroef, en met een lange momentsleutel loshalen. De as kan er dan uit, zodat je de keerring kunt vervangen.
Kan iemand bevestigen of dit juist is?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2