skidje schreef:De k-jet hoofdpomp zit onder de achterbank aan de bestuurderskant naast een accumulator. Dat levert de druk die je nodig heb.
De pomp in de tank is alleen maar bedoeld om bezinde bij de hoofdpomp te brengen.
Als je hier iets aan wil veranderen moet je maar een dw200 of zoiets overwegen om in de tank te hangen. Maar je moet ook een retourleiding hebben en een injectie benzine tank.
Mijn ervaring met verkopen van motoren. Zorg dat een B21E draaiend kan worden beluisterd. Anders blijft het lang liggen. Heb 2x op de gok een B21E voor 50 eur opgehaald met vrienden die hun amerikaanse B21F te vervangen. Blokken van 50 eur waarvan er een gaar was en dus 1 dag werk weggegooid. Andere liep perfect.
De B230 heeft meer potentie en daarom interessanter.
Wellicht dat een cilinderkop met dikke plaatjes (tenminste 3.8) en genoemde nokkenas nog interessant is in de vervangingsmarkt. Rest???
Succes.
Motor blijft net zolang zitten tot ik klaar ben met de B230 K cisac. En daarbij moet de Volvo transportabel blijven want hij moet op eigen kracht in en uit de garage kunnen. Dus het B2,1 K-jet blok blijft er zo lang mogelijk in. Mocht iemand dus interesse hebben dan is het mogelijk om hem te zien en te horen. Stuk rijden is er niet bij want hij is niet verzekerd en hij is geschorst. Qua prijs worden we het wel eens, en zeker als de potentiele koper meehelpt.
Als het goed is heb ik toch een retourleiding want ik heb immers een B21 k-jet injectie of heeft deze geen retour leiding?