Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opknappen en turboficeren Sid's 244 '79
Turboficeren, ik schud ze zo uit de mouw..

Na enkele jaren met veel plezier in mijn 1979 244DL met B21a op gas te hebben gereden, is sinds kort de LPG eruit!
Mijn plan is nu om hem op het gemakje op te knappen (optisch en technisch) en daarna hem wat te peperen.
Ik heb vooralsnog alleen spoorverbreders gemonteerd, wat al een stuk beter rijd. En na een ongelukje een ouder voorfront met ronde lampen ingebouwd.

Voor nu technisch in de planning:

Kruiskoppelingen en steunlager vervangen (mee bezig)
Nieuwe voorruit monteren (ivm zandstraling en eeuwig plakkende ruitenkit)

Verder nog het bekende plaatwerk;
Wielkuipranden achter vernieuwen
Deuren bijwerken
Reservewielbakken vernieuwen
Strook onder achterlichten bijwerken
Achterklep bijwerken

(Hier moet ik nog een betaalbare lasser voor vinden)

Zodra dit gedaan is zat ik te denken aan een b230ft/fk en een vijfbak voor iets meer oempf..
Verlagingsveren
Stabi kit
RVS uitlaat van voor tot achter

Dit allemaal over een wat langere periode vanwege de financiën.

Jullie nog wat ideeën voor aan te bevelen verbeteringen die ik over het hoofd zie?

hier wat oudere plaatjes van de wagen:
[Afbeelding: DSCN0922.jpg]

[Afbeelding: DSCN0918.jpg]

Ik heb inmiddels ander vervoer voor dagelijks, de Volvo zal voor de fun gebruikt worden en af en toe een weekendje met een caravan erachter Wink

alvast bedankt voor het meedenken!
Antwoord
Klinkt als een goed plan. Bij de verlagingsveren zou ik ook sportievere dempers naar keuze uitzoeken. En eerst inderdaad een goeie stage 0 doen, maar daar ben je al mee bezig. RVS uitlaat is leuk maar kostbaar. Staandaard turbo uitlaat waarschijnlijk goedkoper. Pk's win je er niet mee. En tussen haakjes, ik heb nog een setje '79 grille en koplampen liggen mocht je daar interesse in hebben.
Antwoord
Mooie, toepasselijke foto's daar in de sneeuw. Zit zelf ook te denken om mijn 240 te verlagen en dan inderdaad inclusief dempers. Hier hangt echter natuurlijk wel een ander prijskaartje aan dan alleen een setje veren van 150 euro. Maar een setje Bilsteins bijvoorbeeld draagt wel echt bij aan de wegligging. In combinatie met bijvoorbeeld een stabilisatorstangkit en veerpootbrug kun je wel aardig de hoek om.
Grotere wielen met bredere banden wil ook wel helpen, maar geniet persoonlijk niet mijn voorkeur, aangezien ik het qua wielen wel een beetje origineel wil houden.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn 245 opknappen RM 34 57.391 28 January 2016, 13:10
Laatste bericht: RM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)