28 November 2015, 21:47
vandaag nog even gekeken, de stang 'slingert' inderdaad een beetje. Ik heb hem onder bij het stuurhuis nog iets verder erop geschoven. Maar dat het nu echt beter is...
De veiligheidskoppeling zit netjes tegen elkaar, maar hij stuurt voor geen meter: Zwaar dus. Het is net of het stuurhuis veel te strak staat afgesteld, maar ik ben daar recentelijk niet aan gekomen. Ook zit het stuur strak op het plastic kapje dat erachter zit, en is ook het kapje weer strak tegen het dashboard komen te zitten...
Ik zit lekker te klungelen...
Volgende keer ga ik doen:
- stuurkolom nog verder naar boven halen ('t lijkt wel of hij weer naar beneden is gekomen!)
- buitenmantel stuurkolom ontvetten
- ringen onder de bovenste klem weghalen
- iets verzinnen om het rubber manchet dikker te maken, zodat de klem beter de stuurkolom vastklemt
- ook bij de klem aan de onderkant
- onderste stuurstang (dat losse koppelstuk) weer terug omhoog halen tot er 1 inch op de spiebaan zit
- eventueel stuurhuis losser zetten als hij nog steeds zwaar stuurt
Nog meer tips iemand?
De veiligheidskoppeling zit netjes tegen elkaar, maar hij stuurt voor geen meter: Zwaar dus. Het is net of het stuurhuis veel te strak staat afgesteld, maar ik ben daar recentelijk niet aan gekomen. Ook zit het stuur strak op het plastic kapje dat erachter zit, en is ook het kapje weer strak tegen het dashboard komen te zitten...
Ik zit lekker te klungelen...
Volgende keer ga ik doen:
- stuurkolom nog verder naar boven halen ('t lijkt wel of hij weer naar beneden is gekomen!)
- buitenmantel stuurkolom ontvetten
- ringen onder de bovenste klem weghalen
- iets verzinnen om het rubber manchet dikker te maken, zodat de klem beter de stuurkolom vastklemt
- ook bij de klem aan de onderkant
- onderste stuurstang (dat losse koppelstuk) weer terug omhoog halen tot er 1 inch op de spiebaan zit
- eventueel stuurhuis losser zetten als hij nog steeds zwaar stuurt
Nog meer tips iemand?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68

