28 November 2015, 13:41
De k-jet hoofdpomp zit onder de achterbank aan de bestuurderskant naast een accumulator. Dat levert de druk die je nodig heb.
De pomp in de tank is alleen maar bedoeld om bezinde bij de hoofdpomp te brengen.
Als je hier iets aan wil veranderen moet je maar een dw200 of zoiets overwegen om in de tank te hangen. Maar je moet ook een retourleiding hebben en een injectie benzine tank.
Mijn ervaring met verkopen van motoren. Zorg dat een B21E draaiend kan worden beluisterd. Anders blijft het lang liggen. Heb 2x op de gok een B21E voor 50 eur opgehaald met vrienden die hun amerikaanse B21F te vervangen. Blokken van 50 eur waarvan er een gaar was en dus 1 dag werk weggegooid. Andere liep perfect.
De B230 heeft meer potentie en daarom interessanter.
Wellicht dat een cilinderkop met dikke plaatjes (tenminste 3.8) en genoemde nokkenas nog interessant is in de vervangingsmarkt. Rest???
Succes.
De pomp in de tank is alleen maar bedoeld om bezinde bij de hoofdpomp te brengen.
Als je hier iets aan wil veranderen moet je maar een dw200 of zoiets overwegen om in de tank te hangen. Maar je moet ook een retourleiding hebben en een injectie benzine tank.
Mijn ervaring met verkopen van motoren. Zorg dat een B21E draaiend kan worden beluisterd. Anders blijft het lang liggen. Heb 2x op de gok een B21E voor 50 eur opgehaald met vrienden die hun amerikaanse B21F te vervangen. Blokken van 50 eur waarvan er een gaar was en dus 1 dag werk weggegooid. Andere liep perfect.
De B230 heeft meer potentie en daarom interessanter.
Wellicht dat een cilinderkop met dikke plaatjes (tenminste 3.8) en genoemde nokkenas nog interessant is in de vervangingsmarkt. Rest???
Succes.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

