27 November 2015, 08:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2015, 09:22 door Marc1970.)
Op die foto van Henk zie ik ongeveer wel waarom dat die buis niet vastklemt, ten eerste omdat-ie ingevet is, en ten tweede omdat onder de klembeugel weerskanten nog een ringetje ligt. Zo gaat die beugel nooit strak om het rubber raken.
Buis ontvetten, ringetje weghalen en nog eens proberen.
De stuuras-in-buis verhouding en de veer daaronderin zien er compleet (redelijk is een beter woord) normaal uit voor mij.
Misschien kan die onderste veer wat olie en/of vet gebruiken, ik heb gisteren een stuurkolom uit elkaar gehaald en het onderste kogellager en diens omgeving waren een stuk droger en roestiger dan de bovenste.
Het veerschoteltje zit best klem om de stuuras en zou in combinatie met roest kunnen werken als een soort 'non-return valve' waardoor de stuuras door de jaren niet middenin de buis zweeft maar in het onderste uiterste belandt (wat een paar mm teveel is).
Of het stuur zit niet vast of is niet dik genoeg, de druk van het stuur zet de onder- en bovenveer in de stuurbuis op spanning
Buis ontvetten, ringetje weghalen en nog eens proberen.
De stuuras-in-buis verhouding en de veer daaronderin zien er compleet (redelijk is een beter woord) normaal uit voor mij.
Misschien kan die onderste veer wat olie en/of vet gebruiken, ik heb gisteren een stuurkolom uit elkaar gehaald en het onderste kogellager en diens omgeving waren een stuk droger en roestiger dan de bovenste.
Het veerschoteltje zit best klem om de stuuras en zou in combinatie met roest kunnen werken als een soort 'non-return valve' waardoor de stuuras door de jaren niet middenin de buis zweeft maar in het onderste uiterste belandt (wat een paar mm teveel is).
Of het stuur zit niet vast of is niet dik genoeg, de druk van het stuur zet de onder- en bovenveer in de stuurbuis op spanning
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969