26 November 2015, 10:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 November 2015, 10:07 door Marc1970.)
De link met 4 rubbers voorkomen dat het stuur naar binnen komt. Aan de andere kant, zegt het handboek onder het kopje 'Steering column journalling', kan het hele stuur met buis en al ook naar beneden schuiven in die twee dikke rubbers, 'if the driver is thrown against the steering wheel'.
Maar die rubbers zitten inderdaad behoorlijk klem om de buis geplakt na 40 jaar, je zal er met een flinke smak tegenaan moeten vliegen. In die buis zit niks behalve de stuuras, kogellagers boven en onder, en twee stevige korte veren die van boven en onder even hard drukken. ALs het stuur op de as zit zal er nog 1 mm axiaal speling zijn hooguit.
Maar die rubbers zitten inderdaad behoorlijk klem om de buis geplakt na 40 jaar, je zal er met een flinke smak tegenaan moeten vliegen. In die buis zit niks behalve de stuuras, kogellagers boven en onder, en twee stevige korte veren die van boven en onder even hard drukken. ALs het stuur op de as zit zal er nog 1 mm axiaal speling zijn hooguit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

