14 November 2015, 17:08
Helaas, de BW55 bak schakelt uit zichzelf terug van de 3 naar de 2. Niet echt grappig bij 100 km/u.
Ondertussen hebben we een V40 erbij gekocht voor woon/werk, die er weer uit gaat zodra ik mijn reserver B21A opnieuw heb opgebouwd en het probleem met de bak het hersteld.
De V40 is een 1.9D Dynamic uit 2002, kleur zwart, met nieuwe LUK koppeling, verse APK en de distributieriem kan nog 90.000km mee. Alles werkt verder zoals het hoort (ramen, airco, cruise control). De huidige planning is dat we ermee rijden totdat de oranje weer klaar voor gebruik is.
![[Afbeelding: IMAG2929_zpsckdmdj6w.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/VolvoV40/IMAG2929_zpsckdmdj6w.jpg)
![[Afbeelding: IMAG2935_zpsgv7wqyc7.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/VolvoV40/IMAG2935_zpsgv7wqyc7.jpg)
Het rijdt heel anders dan de 244 (uiteraard), tis een prima wagen hoor, maar het is mij allemaal wat te nieuw, met teveel snufjes en afkappen. En ik rijd minder relaxed (wel het idee dat alles heel blijft, in de 244 niet altijd) maar ik rijd wat vlotter omdat de V40 dat toelaat. Kwestie van smaak
De ongemakken tot op heden:
- Veer LA was gebroken, dus die heb ik vanmorgen vervangen. Veer tbv RA ligt al op de plank, maar die doe ik een andere keer wel. Moest ook nog boodschappen doen vandaag;
- Handrem was bij aanschaf afgesteld maar nu zit er bij de eerste 10 cm aanhalen niets (geen druk, ook geen dashlampje), en daarna tikt de handrem pas en brandt het lampje ook pas. Ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Heb wel i.c.m. de veer LA alles ff ingespoten wat het wellicht gangbaar maakt;
- Er rammelt wat in het onderstel. Sinds de veer LA is het meeste weg, maar ik vind het niet heel schokkend voor 350.000 op de teller.
Verwacht hier niet teveel updates van de V40 :redface:
Ondertussen hebben we een V40 erbij gekocht voor woon/werk, die er weer uit gaat zodra ik mijn reserver B21A opnieuw heb opgebouwd en het probleem met de bak het hersteld.
De V40 is een 1.9D Dynamic uit 2002, kleur zwart, met nieuwe LUK koppeling, verse APK en de distributieriem kan nog 90.000km mee. Alles werkt verder zoals het hoort (ramen, airco, cruise control). De huidige planning is dat we ermee rijden totdat de oranje weer klaar voor gebruik is.
![[Afbeelding: IMAG2929_zpsckdmdj6w.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/VolvoV40/IMAG2929_zpsckdmdj6w.jpg)
![[Afbeelding: IMAG2935_zpsgv7wqyc7.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/VolvoV40/IMAG2935_zpsgv7wqyc7.jpg)
Het rijdt heel anders dan de 244 (uiteraard), tis een prima wagen hoor, maar het is mij allemaal wat te nieuw, met teveel snufjes en afkappen. En ik rijd minder relaxed (wel het idee dat alles heel blijft, in de 244 niet altijd) maar ik rijd wat vlotter omdat de V40 dat toelaat. Kwestie van smaak

De ongemakken tot op heden:
- Veer LA was gebroken, dus die heb ik vanmorgen vervangen. Veer tbv RA ligt al op de plank, maar die doe ik een andere keer wel. Moest ook nog boodschappen doen vandaag;
- Handrem was bij aanschaf afgesteld maar nu zit er bij de eerste 10 cm aanhalen niets (geen druk, ook geen dashlampje), en daarna tikt de handrem pas en brandt het lampje ook pas. Ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Heb wel i.c.m. de veer LA alles ff ingespoten wat het wellicht gangbaar maakt;
- Er rammelt wat in het onderstel. Sinds de veer LA is het meeste weg, maar ik vind het niet heel schokkend voor 350.000 op de teller.
Verwacht hier niet teveel updates van de V40 :redface:
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)