13 November 2015, 12:26
Ik denk dat wat de markt, of "men" door aan het krijgen is, is dat de Volvo 245 een iconische auto is. Zoals een VW kevertje of golf, een Porsche 911, een BMW e30 of een 2cv. Vraag de gemiddelde persoon z'n ogen te sluiten en aan een willekeurige stationwagon te denken, en 90% (gok ik) ziet een 245 voor zich.
Momenteel zijn ze mede door sympathiek overheidsbeleid in rap tempo uit het straatbeeld aan het verdwijnen en worden de knappe en de survivors schaarser en schaarser en duurder. In mijn jeugd stond zo ongeveer half Amsterdam vol met kevers. Als je ziet wat die dingen nu doen, zeker de modellen tot '66...
Kortom, zeer terecht dat de knappe 245's in waarde stijgen. Nu is het aan het Volvo publiek - verwend door relatief goedkope en makkelijk te verkrijgen onderdelen - om daar aan te wennen
Momenteel zijn ze mede door sympathiek overheidsbeleid in rap tempo uit het straatbeeld aan het verdwijnen en worden de knappe en de survivors schaarser en schaarser en duurder. In mijn jeugd stond zo ongeveer half Amsterdam vol met kevers. Als je ziet wat die dingen nu doen, zeker de modellen tot '66...
Kortom, zeer terecht dat de knappe 245's in waarde stijgen. Nu is het aan het Volvo publiek - verwend door relatief goedkope en makkelijk te verkrijgen onderdelen - om daar aan te wennen

