7 November 2015, 17:04
Het begint op een jaarlijks updaterondje te lijken. Enfin. What's gebeurt met deze auto?
Eigenlijk niet heel veel, want dagelijkse auto en de spaarzame klusmomentjes die ik kon vinden gingen in het andere projectje zitten, de lichtgrijze turbo.
Ik had al weer eventjes (>jaar) een partijtje onderdelen overgenomen van een bekende volvo-slopert. Dit betrof: IPD- stabi's, schokbrekers achter, complete voorpoten met een (naar verwachting) Intrax verlagingssetje. De IPD's waren bedoeld voor de turbo en het verlagingssetje voor de superpolar.
De voorste IPD-stabi zit inmiddels op de turbo (dat draadje zal ik ook nog ff updaten binnenkort) waardoor er een originele turbo-stabi overbleef.
Die vond zijn weg (met een nieuw setje PU-rubber) naar de superpolar. (geen plaatjes van helaas). Stuurde al een heel stuk beter dan de originele waarvan de rubbers bijna compleet vergaan waren.
Vervolgens ben ik het Intrax verlagingssetje gaan stralen aangezien de rode poedercoating er treurig bijhing. Na kaalmaken heb ik die in de hammerite gekwast.
![[Afbeelding: E690F1A7-0C5D-489F-84EF-A472672FB95D_zpsl3mpznbe.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/E690F1A7-0C5D-489F-84EF-A472672FB95D_zpsl3mpznbe.jpg)
![[Afbeelding: 59E945BD-663F-4EA5-9F90-C077D02BABD6_zpsniuiklzt.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/59E945BD-663F-4EA5-9F90-C077D02BABD6_zpsniuiklzt.jpg)
Nadat ik een de voorste veren van de veerpoten gedemonteerd had EN ik kreeg na lang soebatten (ja goed gereedschap en iets van half werk) de moer los die de schokbrekers opsluit kreeg ik een heel aangename verrassing:
![[Afbeelding: 042A6000-A028-4777-854E-419723DB5A88_zpsey164fz4.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/042A6000-A028-4777-854E-419723DB5A88_zpsey164fz4.jpg)
Biltstein B6 schokdempers!
Nog even wat onderdeeltjes de straalkast in:
![[Afbeelding: 22743924-3A48-479C-B217-F0A2AD4B6CF4_zpsb8jkmo2m.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/22743924-3A48-479C-B217-F0A2AD4B6CF4_zpsb8jkmo2m.jpg)
![[Afbeelding: 59E97331-C371-4476-94AC-47FA6AFE886B_zpsz92lzqpx.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/59E97331-C371-4476-94AC-47FA6AFE886B_zpsz92lzqpx.jpg)
Allemaal weer netjes in de lak en hoppa: de ouwe schommel Monroe Reflex er gisterenavond onderuit gehaald en de Bilsteins met de vers gelakte intrax lagere veren eronder!
Resultaat:
![[Afbeelding: 9CFF2F11-47B6-44D2-97F5-D3E123278657_zps0zdx8fzl.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/9CFF2F11-47B6-44D2-97F5-D3E123278657_zps0zdx8fzl.jpg)
Een strak sturende 245!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Eigenlijk niet heel veel, want dagelijkse auto en de spaarzame klusmomentjes die ik kon vinden gingen in het andere projectje zitten, de lichtgrijze turbo.
Ik had al weer eventjes (>jaar) een partijtje onderdelen overgenomen van een bekende volvo-slopert. Dit betrof: IPD- stabi's, schokbrekers achter, complete voorpoten met een (naar verwachting) Intrax verlagingssetje. De IPD's waren bedoeld voor de turbo en het verlagingssetje voor de superpolar.
De voorste IPD-stabi zit inmiddels op de turbo (dat draadje zal ik ook nog ff updaten binnenkort) waardoor er een originele turbo-stabi overbleef.
Die vond zijn weg (met een nieuw setje PU-rubber) naar de superpolar. (geen plaatjes van helaas). Stuurde al een heel stuk beter dan de originele waarvan de rubbers bijna compleet vergaan waren.
Vervolgens ben ik het Intrax verlagingssetje gaan stralen aangezien de rode poedercoating er treurig bijhing. Na kaalmaken heb ik die in de hammerite gekwast.
![[Afbeelding: E690F1A7-0C5D-489F-84EF-A472672FB95D_zpsl3mpznbe.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/E690F1A7-0C5D-489F-84EF-A472672FB95D_zpsl3mpznbe.jpg)
![[Afbeelding: 59E945BD-663F-4EA5-9F90-C077D02BABD6_zpsniuiklzt.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/59E945BD-663F-4EA5-9F90-C077D02BABD6_zpsniuiklzt.jpg)
Nadat ik een de voorste veren van de veerpoten gedemonteerd had EN ik kreeg na lang soebatten (ja goed gereedschap en iets van half werk) de moer los die de schokbrekers opsluit kreeg ik een heel aangename verrassing:
![[Afbeelding: 042A6000-A028-4777-854E-419723DB5A88_zpsey164fz4.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/042A6000-A028-4777-854E-419723DB5A88_zpsey164fz4.jpg)
Biltstein B6 schokdempers!
Nog even wat onderdeeltjes de straalkast in:
![[Afbeelding: 22743924-3A48-479C-B217-F0A2AD4B6CF4_zpsb8jkmo2m.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/22743924-3A48-479C-B217-F0A2AD4B6CF4_zpsb8jkmo2m.jpg)
![[Afbeelding: 59E97331-C371-4476-94AC-47FA6AFE886B_zpsz92lzqpx.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/59E97331-C371-4476-94AC-47FA6AFE886B_zpsz92lzqpx.jpg)
Allemaal weer netjes in de lak en hoppa: de ouwe schommel Monroe Reflex er gisterenavond onderuit gehaald en de Bilsteins met de vers gelakte intrax lagere veren eronder!
Resultaat:
![[Afbeelding: 9CFF2F11-47B6-44D2-97F5-D3E123278657_zps0zdx8fzl.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/9CFF2F11-47B6-44D2-97F5-D3E123278657_zps0zdx8fzl.jpg)
Een strak sturende 245!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

