16 October 2015, 20:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 October 2015, 21:00 door oudevolvo.)
En dat is precies de argumentatie van Wiebes.
Komt bij dat door de huidige regeling er echt wel veel auto's gesloopt zijn. Ik vermoed dat het dan juist gaat om de 'goedkoop rijdende rammelbakken'. Die zullen niet meer terugkomen. Het aanbod van auto's tussen 25 en 40 jaar is volgens mij echt aanzienlijk afgenomen.
Maar voor de zekerheid, mocht de overgangsregeling voor LPG en diesel of zelfs algehele verschuiving naar 30 jaar er komen, kun je nu natuurlijk voor een prikkie van 500 euro deze 245 uit 1986 met 260.000 km op LPG kopen.
Wiebes schreef:de legendarische Mercedes W124, een van mijn all time favourites. Je kunt in Amsterdam in een taxi stappen van dit type met 800.000 km op de teller. Onverwoestbaar, buitengewoon comfortabel en zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Dit soort auto's komt dan weer massaal naar Nederland. Al die mensen hebben dan natuurlijk gelijk dat zij een bijzonder comfortabele auto kopen, met een verlicht regime van de wegenbelasting; geef ze eens ongelijk.Echter in de aanloop naar de huidige regeling werd ook al met valide argumenten onderbouwd dat dit er in absolute termen echt niet veel zijn en dat de bijdrage aan de verslechtering van de luchtkwaliteit niet zo erg groot is. Ik meen dat de FEHAC achter die berekeningen zat.
Komt bij dat door de huidige regeling er echt wel veel auto's gesloopt zijn. Ik vermoed dat het dan juist gaat om de 'goedkoop rijdende rammelbakken'. Die zullen niet meer terugkomen. Het aanbod van auto's tussen 25 en 40 jaar is volgens mij echt aanzienlijk afgenomen.
Maar voor de zekerheid, mocht de overgangsregeling voor LPG en diesel of zelfs algehele verschuiving naar 30 jaar er komen, kun je nu natuurlijk voor een prikkie van 500 euro deze 245 uit 1986 met 260.000 km op LPG kopen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl