18 July 2015, 20:13
Dank voor al jullie reacties. (ik had al eerder gereageerd maar om een of andere reden worden mn posts niet getoond). Even wat vragen op de reacties; vanwaar de B230F ipv B200f?
Vandaag heb ik een 240 Super Polar bekeken en gereden. Fijne auto, wel met wat werk (340k/'91), vnl in de lak. Klein beetje roest onderin id kuip waar normaal reserve wiel zit, maar dat blijkt gebruikelijk te zijn begreep ik. De occasion had geen schuifdak, dat scheelde. De beenruimte viel me bij de bestuurdersstoel tegen, althans, het hield niet over. Hoewel ik vrij lang, zit de lengte vnl in de benen.
Wat zijn de mogelijkheden/opties om hier wat aan te doen? Zijn er 240 estate's met verstelbaar stuur? Of kan de stoel-rails worden aangepast zodat je meer naar achter komt?
Daarnaast had de 240 een zware bromtoon in de 5e versnelling. Dit euvel merkte je vooral als je van 4 naar 5 gaat, en laag id toeren de 5 reed, zo rond de 80-100 km/h. Later merkte ik het ook in de 3 en 4 als die laag in de toeren zaten, maar minder erg. Mogelijk een lager, of onbalans in de as? Iemand ideeen?
Verder een heerlijke auto, zo'n 240. Maakt de verwachtingen waar, ik snap alle verhalen die je leest nu ook iets beter. Heerlijke stoelen (deze had net nieuw bekleedde lederen interieur), de vering is lekker ontspannen. Totaal geen gevoel dat je een tank rijdt, tot je uitstapt en achterom kijkt :-)
Vandaag heb ik een 240 Super Polar bekeken en gereden. Fijne auto, wel met wat werk (340k/'91), vnl in de lak. Klein beetje roest onderin id kuip waar normaal reserve wiel zit, maar dat blijkt gebruikelijk te zijn begreep ik. De occasion had geen schuifdak, dat scheelde. De beenruimte viel me bij de bestuurdersstoel tegen, althans, het hield niet over. Hoewel ik vrij lang, zit de lengte vnl in de benen.
Wat zijn de mogelijkheden/opties om hier wat aan te doen? Zijn er 240 estate's met verstelbaar stuur? Of kan de stoel-rails worden aangepast zodat je meer naar achter komt?
Daarnaast had de 240 een zware bromtoon in de 5e versnelling. Dit euvel merkte je vooral als je van 4 naar 5 gaat, en laag id toeren de 5 reed, zo rond de 80-100 km/h. Later merkte ik het ook in de 3 en 4 als die laag in de toeren zaten, maar minder erg. Mogelijk een lager, of onbalans in de as? Iemand ideeen?
Verder een heerlijke auto, zo'n 240. Maakt de verwachtingen waar, ik snap alle verhalen die je leest nu ook iets beter. Heerlijke stoelen (deze had net nieuw bekleedde lederen interieur), de vering is lekker ontspannen. Totaal geen gevoel dat je een tank rijdt, tot je uitstapt en achterom kijkt :-)