8 July 2015, 20:15
Progressie ten top inzake deze wagen. Gisteravond weer even bezig geweest. Na het bijvullen van de automatenbakolie reed ie een stuk beter. Ook het vervangen van de Cis klep voor een schoongemaakte (een klusje van 5minuten) hielp veel. Nadat we de wagen naar buiten hadden gereden, heb ik eerst een stukje op benzine gereden. Sturen ging moeilijk, de wielen stonden ook wel erg ver naar binnen. Uiteindelijk heb ik de stuureindes 3 slagen naar buiten gedraaid, dat scheelde al veel.
Helaas doet de LPG het nog niet (hij kan de benzinemap niet inlezen) ik moet in de " theorie" eens nakijken hoe dat kan...Wellicht de lamda sensor die niet goed is aangesloten, heb ik zomaar het vermoeden.
Het rijden beviel goed, ik heb al flink gas kunnen geven. De km teller wijkt wel af, als ik 50 rij, geeft de teller al 200 aan. Zou dit kunnen liggen aan de combinatie ECU, achteras en tellerklok? Die zouden van 3 verschillende auto's kunnen zijn...
Verder lekt de uitlaat een beetje en mist ie 1 ophangrubber (waardoor ie tegen de tank aan tikt).
Ook komt er nog veel zwarte rook uit, maar dat kan te maken hebben met benzine van 5 jaar oud (of dat de motor al 3 jaar niet meer gelopen heeft...
Als ik de LPG gemaakt heb, hoef ik, op bovenstaande punten na, alleen nog maar de wielen te verwisselen (met voldoende profiel) en de accu vast te zetten met een nieuw te bedenken systeem (ws 2 draadeinden en een stalen plaatje).
De achterwielen lopen niet aan, het duwen gaat gewoon moeilijk omdat het een loeizware auto is (1500kg met LPG tank) en dikke wielen (215 60 16). Ook korte bochten maken vind ie niet leuk, zelfs niet met draaiende motor.
De remmen zitten in ieder geval niet vast!
Helaas doet de LPG het nog niet (hij kan de benzinemap niet inlezen) ik moet in de " theorie" eens nakijken hoe dat kan...Wellicht de lamda sensor die niet goed is aangesloten, heb ik zomaar het vermoeden.
Het rijden beviel goed, ik heb al flink gas kunnen geven. De km teller wijkt wel af, als ik 50 rij, geeft de teller al 200 aan. Zou dit kunnen liggen aan de combinatie ECU, achteras en tellerklok? Die zouden van 3 verschillende auto's kunnen zijn...
Verder lekt de uitlaat een beetje en mist ie 1 ophangrubber (waardoor ie tegen de tank aan tikt).
Ook komt er nog veel zwarte rook uit, maar dat kan te maken hebben met benzine van 5 jaar oud (of dat de motor al 3 jaar niet meer gelopen heeft...
Als ik de LPG gemaakt heb, hoef ik, op bovenstaande punten na, alleen nog maar de wielen te verwisselen (met voldoende profiel) en de accu vast te zetten met een nieuw te bedenken systeem (ws 2 draadeinden en een stalen plaatje).
De achterwielen lopen niet aan, het duwen gaat gewoon moeilijk omdat het een loeizware auto is (1500kg met LPG tank) en dikke wielen (215 60 16). Ook korte bochten maken vind ie niet leuk, zelfs niet met draaiende motor.
De remmen zitten in ieder geval niet vast!