11 May 2006, 16:39
Dus óf een watergekoelde welke je koelsysteem op kan fokken, maar wel wat vergevingsgezinder is (en hoogstwaarschijnlijk dus langer mee gaat, afhankelijk van hoe je rijd) óf je koopt een enkel olie gekoelde die niet je koelsysteem op hoge temps loopt te jagen, maar waar je wel voorzichtiger mee om moet gaan. Voorzichtig omgaan met de turbo gaat me wel lukken, vooral als je die prijzen ziet.. :twisted: Stationair starten en dus geen gas geven tijdens starten, even laten lopen net na het starten, even laten lopen op olie weer op fatsoenlijke temperatuur te krijgen na een eind rijden, niet lopen gassen met koude motor etc etc.
Hoe groot schatten jullie de kans dat een watergekoelde versie dus langer mee gaat dan een olie gekoelde?
Zou het ook zo kunnen zijn dat als je met een veel hogere koelsysteem temp te maken hebt, de slijtage van je blok ook hoger is? Of steekt dat niet zo nauw?
@ Ticcie / Henqui: Jullie hebben toch een watergekoelde turbo? Wat zijn jullie ervaringen met watertemperauren?
Hoe groot schatten jullie de kans dat een watergekoelde versie dus langer mee gaat dan een olie gekoelde?
Zou het ook zo kunnen zijn dat als je met een veel hogere koelsysteem temp te maken hebt, de slijtage van je blok ook hoger is? Of steekt dat niet zo nauw?
@ Ticcie / Henqui: Jullie hebben toch een watergekoelde turbo? Wat zijn jullie ervaringen met watertemperauren?

