27 May 2015, 22:23
Het is er helaas nog niet van gekomen om de onderdelen te bestellen, vanwege tijdgebrek, en ik nog wat prijzen aan het vergelijken ben, want die kunnen redelijk verschillen. Ik hoop mijn carburateur snel te reviseren, hopelijk start hij dan weer goed. Voordat ik de carburateur gedemonteerd had was dat geen probleem, nu wil hij niet meer aanslaan. Toen de carburateur er af lag heb ik de distributieriem vervangen, ik was al bang dat hij misschien een tand verkeerd lag, maar dat was dus niet het geval. Aan de ene kant raar, want hij zit weer precies hetzelfde in elkaar als eerst, aan de andere kant mag het gezien de staat van de pakkingen een wonder heten dat die motor nog redelijk liep.
Ik heb de carburateur van mijn andere auto wel eens gereviseerd (Volvo 340 1.7), de revisieset die ik daarvoor nodig had zaten onderdelen in voor zo'n beetje alle varianten van dat type carburateur. Dit is toch wel een totaal andere carburateur.
Met name dat over de sproeierbuis en naald ben ik benieuwd naar, ook vanwege de specificaties (carburateur is een 3869, productiedatum november 1978, dus waarschijnlijk uit een '79-er), gezien het bouwjaar van de auto zou het eigenlijk een 3809 moeten zijn, of misschien een 3831. Is dit verder nog van belang?
Informatie over van alles en nog wat is natuurlijk altijd meer dan welkom!
Ik heb de carburateur van mijn andere auto wel eens gereviseerd (Volvo 340 1.7), de revisieset die ik daarvoor nodig had zaten onderdelen in voor zo'n beetje alle varianten van dat type carburateur. Dit is toch wel een totaal andere carburateur.
Met name dat over de sproeierbuis en naald ben ik benieuwd naar, ook vanwege de specificaties (carburateur is een 3869, productiedatum november 1978, dus waarschijnlijk uit een '79-er), gezien het bouwjaar van de auto zou het eigenlijk een 3809 moeten zijn, of misschien een 3831. Is dit verder nog van belang?
Informatie over van alles en nog wat is natuurlijk altijd meer dan welkom!