25 May 2015, 23:45
ik heb inmiddels begrepen dat het vacuumsysteem niet altijd werkt, en de boel dus toch verslijt. En een teflon naald en buis gaan misschien wat langer mee, maar lang niet afdoende. Ik wil het volgende uitproberen. Een gaatje met draad tappen boven in de zijkant buis, een putje boren in de schacht van het dempertje / zuigertje, vervolgens dmv een 'imbusstelschroefje met kogeltje' en een vleugelmoertje de boel bovenin blokkeren. Zo blijft de boel op LPG bovenin zitten, scheelt nog wat in reactie op het pedaal en 'niets' slijt. Om op benzine te rijden moet je wel even de klep openen en het boutje lossen zodat de zuiger z'n werk weer doet.
'Niets' slijt wil dat nog niet zeggen. Bv de vlotter hangt er maar een beetje bij in de lege vlotterkamer, en stuitert voortdurend op en neer, op de veerkracht van het gewricht waar ie aan hangt. Uiteindelijk ligt ie steeds lager en slijt ie door (lek dus) op de bodem. Met als gevolg dat de boel overloopt.. en dan heb ik het nog niet over het vast zitten van de vlotternaald vanwege het benzine-residu..
'Niets' slijt wil dat nog niet zeggen. Bv de vlotter hangt er maar een beetje bij in de lege vlotterkamer, en stuitert voortdurend op en neer, op de veerkracht van het gewricht waar ie aan hangt. Uiteindelijk ligt ie steeds lager en slijt ie door (lek dus) op de bodem. Met als gevolg dat de boel overloopt.. en dan heb ik het nog niet over het vast zitten van de vlotternaald vanwege het benzine-residu..